نور در حرم نور

تفسیر قران در محضر حضرت معصومه سلام الله علیها

نور در حرم نور

تفسیر قران در محضر حضرت معصومه سلام الله علیها

کلمات کلیدی

آخرین نظرات

66:10
۹۷/۰۳/۲۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
امیرحسین صفاریان

j28

نظرات  (۱۰)

۲۳ خرداد ۹۷ ، ۰۰:۳۷ امیرحسین صفاریان
#نمونه

و به این ترتیب به دو همسر پیامبر اسلام ص که در ماجراى افشاى‏         اسرار و آزار آن حضرت ص دخالت داشتند هشدار مى‏دهد که گمان نکنند همسرى پیامبر ص به تنهایى مى‏تواند مانع کیفر آنها باشد، همانگونه که رابطه همسران نوح و لوط، به خاطر خیانت، از خاندان نبوت و وحى قطع شد، و گرفتار عذاب الهى شدند.

و در ضمن هشدارى است به همه مؤمنان در تمام قشرها که پیوندهاى خود را با اولیاء اللَّه در صورت گناه و عصیان مانع عذاب الهى نپندارند.

به هر حال این دو زن به این دو پیامبر بزرگ خیانت کردند، البته خیانت آنها هرگز انحراف از جاده عفت نبود، زیرا هرگز همسر هیچ پیامبرى آلوده به بى‏عفتى نشده است، چنان که در حدیثى از پیامبر اکرم ص صریحا آمده است،" ما بغت امرأة نبى قط":" همسر هیچ پیامبرى هرگز آلوده عمل منافى عفت نشد"[1].

خیانت همسر" لوط" این بود که با دشمنان آن پیامبر ع همکارى مى‏کرد، و اسرار خانه او را به دشمن مى‏سپرد، و همسر نوح نیز چنین بود.

" راغب" در" مفردات" مى‏گوید:" خیانت" و" نفاق" یک حقیقت است، جز اینکه" خیانت" در مقابل" عهد و امانت" گفته مى‏شود، و نفاق در مسائل دینى.


۲۳ خرداد ۹۷ ، ۰۰:۴۱ امیرحسین صفاریان
#انواع خانواده ‏ها در قرآن‏

1. زن و شوهرى که هم‏فکر و همگام در کار خیر هستند. (همچون حضرت على و حضرت زهرا علیهما السلام) «یطعمون الطعام» «1»

2. زن و شوهرى که در خباثت هم‏فکر و همگام هستند. (ابولهب و همسرش) «تبت یدا ابى لهب ... وامرأته حمّالة الحطب»

3. خانواده‏اى که مرد خوب؛ امّا زن بد است. (زن لوط و نوح) «کانتا تحت عبدین ...

فخانتاهما» «2»

4. خانواده‏اى که مرد بد؛ امّا همسر خوب است. (زن فرعون) «مثلًا للّذین آمنوا امرأة فرعون»

9
۲۳ خرداد ۹۷ ، ۰۰:۴۶ امیرحسین صفاریان
#نکته

1- زن مى‏تواند الگوى فساد یا صلاح، در طول تاریخ باشد. ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا ... امْرَأَتَ نُوحٍ وَ امْرَأَتَ لُوط

2- زن در عقیده و عمل آزاد است. وابستگى خانوادگى و اقتصادى و اجتماعى او را مجبور نمى‏کند. کانَتا تَحْتَ عَبْدَیْنِ مِنْ عِبادِنا ... فَخانَتاهُما


3- خداوند این همه کافر را رها کرده و زن نوح و لوط را گرفته!!! برای این که تمام شرائط هدایت و محیط سالم برای آنها فراهم بود، لکن آنها نخواستند.

4- اراده زیربنا است، نه محیط، نه تربیت، نه اقتصاد، نه جنس زن یا مرد و نه نژاد و نه کتاب و نه شرائط.

5- ما هم‏ تَحْتَ عَبْدَیْنِ مِنْ عِبادِنا هستیم یک عبد رسول خدا (ص) وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ‏ و یکی عقل که عبد خداست. قَالَ الْبَاقِرُ (ع): لمَّا خَلَقَ اللَّهُ الْعَقْلَ اسْتَنْطَقَهُ ثُمَّ قَالَ لَهُ أَقْبِلْ فَأَقْبَلَ ثُمَّ قَالَ لَهُ أَدْبِرْ فَأَدْبَرَ

و ما باید خیانت به عقل و رسول حجة ظاهر و باطن نکنیم. اگر مطلبی را درک کردیم عمل کنیم وگرنه خیانت است به عقل. بعد دیگر فَلَمْ یُغْنِیا. با داشتن عقل هم دیگر او ناجی ما نخواهد بود که قرآن می‏گوید نُقَلِّبُ أَفْئِدَتَهُمْ وَ أَبْصارَهُم‏


۲۳ خرداد ۹۷ ، ۰۰:۵۰ امیرحسین صفاریان
#بحار الانوار

قال ابن عباس: کانت امرأة نوح کافرة تقول للناس إنه مجنون و إذا آمن بنوح أحد أخبرت الجبابرة من قوم نوح به و کانت امرأة لوط تدل علی أضیافه و کان ذلک خیانتهما لهما و ما بغت امرأة نبی قط و إنما کانت خیانتهما فی الدین و قال السدی: کانت خیانتهما أنهما کانتا کافرتین و قیل: کانتا منافقتین و قال الضحاک: خیانتهما النمیمة إذا أوحی الله إلیهما أفشتاه إلی المشرکین‏

۲۳ خرداد ۹۷ ، ۰۰:۵۲ امیرحسین صفاریان
#روایت

فِیمَا أَوْصَى بِهِ النَّبِیُّ ص إِلَى عَلِیٍّ ع‏ یَا عَلِیُّ أَرْبَعَةٌ مِنْ قَوَاصِمِ‏ الظَّهْرِ إِمَامٌ یَعْصِی اللَّهَ وَ یُطَاعُ أَمْرُهُ وَ زَوْجَةٌ یَحْفَظُهَا زَوْجُهَا وَ هِیَ تَخُونُهُ وَ فَقْرٌ لَا یَجِدُ صَاحِبُهُ لَهُ مُدَاوِیاً وَ جَارُ سَوْءٍ فِی دَارِ مُقَامٍ.

 

۲۳ خرداد ۹۷ ، ۰۱:۰۷ امیرحسین صفاریان
#بیانات

1-صد سال است که فرهنگ غربی به پشتوانه‌ی پول و زور و سلاح و دیپلماسی، سعی میکند فرهنگ غربی را و اسلوب زندگی غربی را بر جوامع اسلامی در میان زنان تحمیل کند. صد سال تلاش شده است برای اینکه زن مسلمان را از هویت خود بیگانه کنند. تمام عوامل اثرگذاری و قدرت به کار رفته است: پول، تبلیغات، اسلحه، فریبنده‌های گوناگون مادی، استفاده‌ی از غرائز طبیعی جنسی انسان؛ همه‌ی اینها را استخدام کرده‌اند برای اینکه زن مسلمان را از هویت اسلامی خود دور کنند. امروز اگر شما بانوی نخبه‌ی اسلامی تلاش کنید که این هویت را به زن مسلمان برگردانید، بزرگترین خدمت را به امت اسلامی و به بیداری اسلامی و به عزت و کرامت اسلامی کردید.


2- یک مطلب اساسی، در مورد نگاه اسلام به جنس زن است. این نگاه، درست نقطه‌ی مقابل نگاهی است که فرهنگ غربی به جنس زن دارد. نگاه فرهنگ غربی به زن یک نگاه اهانت‌آمیز است. اسم آن را آزادی میگذارند، لکن در حقیقت آزادی نیست. غربیها در طول دو سه قرن اخیر، بر روی همه‌ی جنایات خود نامهای زیبا گذاشتند. اگر قتل کردند، اگر غارت کردند، اگر به بردگی کشیدند، اگر ثروتهای ملتها را مصادره کردند، اگر جنگهای تحمیلی میان ملتها به وجود آوردند و دیگر جنایاتی که کردند، بر روی همه‌ی اینها نامهای خوش‌ظاهر و فریبنده گذاشتند؛ نام آزادیطلبی، نام حقوق بشر، نام دموکراسی و امثال اینها. نام آزادی بر آنچه که جهتگیری فرهنگ غربی نسبت به زنان است، یک نام دروغین است؛ این، آزادی نیست. اساس فرهنگ غرب این است که زن را به عنوان یک کالا، به عنوان یک وسیله‌ی تمتع برای مرد در جامعه عرضه بکند. تشویق و تحریص بر عریان‌گرائی به این جهت است.

3-نگاه غرب به زن، نگاهی است منحط، ناقص، گمراه‌کننده و غلط. نگاه اسلام به زن، نگاهی است عزت‌بخش، کرامت‌بخش، رشدآفرین، استقلال‌دهنده‌ی به هویت و شخصیت زن؛ این ادعای ماست. ما این ادعا را با محکمترین ادله میتوانیم اثبات کنیم.
 زن در محیط اسلامی رشد علمی میکند، رشد شخصیتی میکند، رشد اخلاقی میکند، رشد سیاسی میکند، در اساسی‌ترین مسائل اجتماعی در صفوف مقدم قرار میگیرد، در عین حال زن باقی میماند. زن بودن، برای زن یک نقطه‌ی امتیاز است، یک نقطه‌ی افتخار است. این افتخاری نیست برای زن که او را از محیط زنانه، از خصوصیات زنانه، از اخلاق زنانه دور کنیم. خانه‌داری را، فرزندداری را، شوهرداری را ننگ او به حساب بیاوریم. فرهنگ غربی خانواده را متلاشی کرد.

4-اگر زنان در حرکت اجتماعی یک ملتی حضور نداشته باشند، آن حرکت به جائی نخواهد رسید، موفق نخواهد شد.(1) اگر زنان در یک حرکت حضور پیدا بکنند، یک حضور جدی و آگاهانه و از روی بصیرت، آن حرکت به طور مضاعف پیشرفت خواهد کرد. در این حرکت عظیمِ بیداری اسلامی، نقش زنان، یک نقش بی بدیل است و باید ادامه پیدا کند. زنان هستند که همسران خود را و فرزندان خود را برای حضور در خطرناکترین میدانها و جبهه‌ها آماده میکنند و تشجیع میکنند.


حضرت آقا صحبت های خیلی خوبی در  زمینه زن در غرب دارند که فیش هاش رو میتونید تو این لینک ببینید:  http://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=3576
۲۳ خرداد ۹۷ ، ۰۱:۱۶ امیرحسین صفاریان
#نکته
زنان ما امروز به برکت جمهوری اسلامی از استقلال و آزادی مثال زدنی ای برخوردارند و همه بستر های هدایت برای آنها مهیا است. از حجاب و مسائل امنیتی زنان گرفته(که میبینیم زنان راحت در خیابانها حتی در شب تردد میکنندو...) تا تسهیلات تحصیلی و تسهیلات معنوی که برای خانم ها در نظر گرفته شده است. قطعا کسی که بخواهد فضایی برای رشد خود داشته باشد فعلا بهتر از این فضا نمیتواند پیدا کند. حال اگر شخصی به واسطه نادانی و جهل و یا عناد، این سرمایه و این نعمت الهی را نادیده گرفته و به دنبال برهم زدن فضای رشد بانوان ایرانی باشد شامل همین آیه شریفه است. چرا که دارد کفران نعمت میکند و خیانت در امانتی که امام و شهدا به دست ما دادند میکند. از جمله جریان زنان خ انقلاب یا جریانی که به دنبال ورود زنان به ورزشگاه ها هستند.
۲۳ خرداد ۹۷ ، ۰۱:۲۵ امیرحسین صفاریان
#نکته
وقتی اسم خیانت می آید برخی سریعا فکرشان به انحرافات جنسی خانوادگی منصرف میشود. در حالیکه یکی از مصادیق خیانت، خیانت جنسی است. مصادیق دیگری برای این عنوان میتوان پیدا کرد که خیلی شایع باشد.
از جمله راز شوهر را نگه نداشتن و افشای راز نزد اغیار.
از جمله خوب تربیت نکردن فرزندی که تربیتش به عهده خانم است.
از جمله بد حجاب و بی حجاب ظاهر شدن در جامعه (تاکید شود که حجاب به چادر خلاصه نمیشود)
از جمله انجام کاری که شوهر راضی به انجام آن نیست.
از جمله هر کاری که به حفظ و نمو خانواده لطمه وارد بکند مثلا مراجعه به سایت های غیر مجاز یا چت کردن با زنان (برای مردان) و مردان (برای زنان) غریبه
از جمله چشم چرانی کردن
از جمله آوردن مال حرام در خانه برای خانواده
و...
۲۳ خرداد ۹۷ ، ۰۱:۳۱ امیرحسین صفاریان
یکی از حوزه های تاثیرگذاری ماهواره ها، خانواده ها و مسایل خصوصی همسران است. ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زن به همسر و البته شوهر به زن این روزها به شدت از سوی ماهواره ها دنبال می شود و آنها تا نابودی کامل فرهنگ وفاداری همسران دست از تلاش برنخواهند داشت.
در کشور ما بیشتر زمانی مساله خیانت مطرح می شود که فردی با وجود داشتن همسر، با فرد دیگری هم رابطه غیراخلاقی داشته باشد. اما دقیق تر این است که بگوئیم حتی فکر کردن به شخص دیگری جز همسر، صحبت کردن هر روزه با او، پیامک زدن مداوم به او یا برقراری رابطه دوستانه مستمر از طریق چت کردن با او هم می تواند خیانت به همسر محسوب شود. حتی اگر فردی در ذهن خودش عاشق فرد دیگری جز همسرش باشد و آن شخص سوم هم از این عشق بی خبر باشد، باز هم نوعی خیانت در زندگی زناشویی رخ داده است. 
مثال معروفی است که می‌گوید اگر می‌خواهید جامعه‌ای را ویران و نابود کنید، خانواده‌ها را هدف قرار دهید اگر توانستید بنیان خانواده را سست کرده و آن را به فروپاشی نزدیک نمایید، نابودی و اضمحلال جامعه دور نخواهد بود. غربی‌ها با آگاهی از نقش و جایگاه خانواده در سلامت و صیانت از جامعه برای تأمین هدف‌های سیاسی و اقتصادی خود و تسلط بر جوامع می‌کوشند خانواده را نابود و بنیان آن را سست کنند تا سلامت و سعادت عمومی به خطر افتد.
به این منظور آن‌ها می‌خواهند با ترویج و عادی‌سازی بی‌بندوباری، عفاف زدایی و از میان بردن نگاه عفیفانه مرد و زن در خانواده؛ میان زن و شوهر اختلاف ایجاد کرده و پایبندی و وفاداری آنان را به تعهدات زناشویی سست کرده بر روابط خانوادگی و ساختار خانواده تأثیر گذاشته و اسباب فروپاشی آن را فراهم سازند.
غرب به خوبی می‌داند زمانی می‌تواند بنیان خانواده را نابود سازد که تعهدات زناشویی را سست و تضعیف نماید. در اهمیت تعهدات زناشویی همین بس که از نظر اندیشمندان، تعهد زناشویی، قوی‌ترین و پایدارترین عامل پیش‌بینی کننده کیفیت و ثبات رابطه زناشویی است.
با همه این اوصاف:
در اغلب فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای هدف‌های ذیل دنبال می‌گردد:
•    زدودن تقوا، شرم و حیا
•    عفاف زدایی (از میان بردن نگاه عفیفانه مرد و زن در خانواده(.
•    نابودسازی وفاداری، تعهد، احساس مسئولیت و پایداری افراد خانواده نسبت به هم.
•    ترویج تفکر آزاد‌اندیشی مطلق و ایجاد فضای آزادی مطلق در خانواده
•     ایجاد حس رقابت جنسی (لیبرالیسم جنسی) زن و شوهر نسبت به یکدیگر. (یعنی آنها به جای اینکه انیس و مونس هم باشند به صورت رقیب یکدیگر نمایش داده می‌شوند و نسبت به هم وفاداری، تعهد و پایبندی ندارند(.
•    پایبند نبودن به اصول زندگی مشترک و طلاق‌های بی‌شمار بر اثر آشنایی با جنس مخالفِ دیگر.
•    ترویج وقاحت به جای قباحت و کنار زدن و از بین بردن بسیاری از حجاب‌های اخلاقی، دینی و شکستن قبح و زشتی از بسیاری مسائل، به ویژه در زمینه‌های جنسی و خشونت.
•     نمایش مسایل خلاف اخلاق و عرف چنان تکرار می‌شود که به مرور زمان قباحت و کراهتش می‌ریزد.
•    زیور عفاف به عنوان یک عامل مخرب جلوه داده می شود.
•    ترویج گسترده خیانت زن به مرد در جهت عادی سازی این‌گونه خیانت و از بین بردن قبح شدید آن در جامعه.
•     تاکید بر خیانت در سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای به گونه‌ای است که پس از مدتی قبح این مسئله در اذهان عموم کمرنگ شده و بینندگان دیگر از تماشای روابط سراسر دروغ و خیانت اظهار تحیر نمی‌کنند.
۲۳ خرداد ۹۷ ، ۰۱:۳۲ امیرحسین صفاریان
این نکته نیز قابل بیان است که دوستی ها و روابط قبل از ازدواج نیز به گونه ای خیانت به همسر و جامعه حساب میشود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی