نور در حرم نور

تفسیر قران در محضر حضرت معصومه سلام الله علیها

نور در حرم نور

تفسیر قران در محضر حضرت معصومه سلام الله علیها

کلمات کلیدی

آخرین نظرات

28-1. حزب شیطان زیانکارانند (مجادله/19)

سه شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۰۳ ب.ظ
58:19
۹۷/۰۳/۲۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
امیرحسین صفاریان

j28

نظرات  (۴)

#لغت نامه، التحقیق

خسر: أنّ الأصل الواحد فی هذه المادّة: هو ما یقابل الربح، أى- المواضعة فی قبال المرابحة(معامله انجام بدی سود که نکنی هیچ ، مال التجاره ات هم از بین برود)

#آیه، کسی به حزب شیطان بپیوندد او تا ایشان را با خود به آتش نرساند ول نمیکند

إنَّ الشَّیْطانَ لَکُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوّا إنَّمَا یَدْعُو حِزْبَهُ لِیَکُونُوا مِنْ أَصْحَابِ السَّعِیرِ(سوره ی مبارکه فاطر 6)

 

 (خسران رو انسان در زمان محاسبه متوجه میشه. وقتی روز حساب و کتاب بیاد انسان میبینه با این سرمایه ی عمر چه چیزهایی میتونست به دست بیاره در حالی که سرمایه از دستش رفته و چیزی هم به دست نیاورده)

#روایت، حزب الشیطان لزوما منظور افرادی که در صف مقابل هستند نیستند

عنه علیه السلامـ مِن خُطبةٍ لَهُ یَصِفُ فیها المُنافِقینَ ـ:

... قُلُوبُهُمْ دَوِیَّةٌ وَ صِفَاحُهُمْ‏ نَقِیَّةٌ یَمْشُونَ الْخَفَاءَ وَ یَدِبُّونَ‏ الضَّرَاءَ وَصْفُهُمْ دَوَاءٌ وَ قَوْلُهُمْ شِفَاءٌ وَ فِعْلُهُمُ الدَّاءُ الْعَیَاءُ حَسَدَةُ الرَّخَاءِ وَ مُؤَکِّدُو الْبَلَاءِ وَ مُقْنِطُو الرَّجَاءِ لَهُمْ بِکُلِّ طَرِیقٍ صَرِیع‏...

... فَهُم لُمَةُ(گروه) الشَّیطانِ ، و حُمَةُ النِّیرانِ ، اُولئکَ حِزبُ الشَّیطانِ ، ألاَ إنَّ حِزبَ الشَّیطانِ هُمُ الخاسِرونَ .

 

در مورد اصحاب جمل هم تقریبا همین رو داریم،

 

عنه علیه السلامـ من خُطبةٍ لَهُ حِینَ بَلغَهُ خَبرُ الناکِثینَ بَیْعَتَهُ ـ: ألاَ و إنَّ الشّیطانَ قَد ذَمَّرَ حِزْبَهُ ، و اسْتَجْلَبَ جَلَبَهُ ، لِیَعودَ الجَورُ إلى أوْطانِهِ ، و یَرجِعَ الباطِلُ إلى نِصابِهِ . و اللّهِ ، ما أنْکروا علَیَّ مُنْکَرا ، و لا جَعلوا بَینی و بَینَهُم نَصَفا .

#روایت، راه مبارزه بصیرت است

عنه علیه السلام :ألاَ و إنَّ الشَّیطانَ قد جَمعَ حِزْبَهُ ، و اسْتَجْلَبَ خَیْلَهُ و رَجِلَهُ ، و إنَّ مَعی لَبَصیرتی

# راه مبارزه با شیطان بصیرت است جن و انس، ابلیس و شیطان بزرگ آمریکا، اگر همه همان ابتدا بصیرت داشتیم الان این خسران گریبان گیرمان نبود

فرمایشات آقا در بهمن سال 92 (ابتدای دولت روحانی):تصور برخی دولتمردان دولت قبلی و همچنین برخی دولتمردان دولت فعلی این است که اگر ما در قضیه هسته ای، با امریکا مذاکره کنیم، موضوع حل می شود. من هم به دلیل اصرار آنها بر مذاکره درخصوص موضوع هسته ای، گفتم مخالفتی ندارم اما همان موقع هم تاکید کردم که خوشبین نیستم

... اگر روزی بر فرض محال هم، موضوع هسته ای مطابق خواسته امریکا، حل شود، امریکاییها مسائل دیگر را پیش خواهند کشید

... کاری که وزارت امور خارجه و مسئولان دولتی درخصوص مذاکرات هسته ای آغاز کرده اند ادامه پیدا خواهد کرد و ایران نقض کننده کاری که شروع کرده است، نخواهد بود اما همه بدانند که دشمنی آمریکا با اصل انقلاب اسلامی و اسلام است و این دشمنی، با مذاکرات پایان نخواهد یافت.(گره زدن به خسران به معنی از دست رفتن سرمایه بدون به دست آوردن ما به ازا، الان میشه فهمید خسران چیه، چند سال عمر و سرمایه ی 80 میلیون نفر گرفته شد، هسته ای تعطیل شد هیچی هم به دست نیومد، در حالی که میشد از این سرمایه استفاده کرد و الان باید سود آن را در مقابل میداشتیم. روز قیامت همینجور که شیطان بزرگ در این دنیا یک طرفه همه ی وعده هایی که داده بود و زد زیرش، شیطان هم در روز قیامت همین کار را میکند با این فرق که اونجا دیگه هیچ راه جبرانی نیست ولی الان میشه جلوی ضرر بیشتر رو گرفت)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی