نور در حرم نور

تفسیر قران در محضر حضرت معصومه سلام الله علیها

نور در حرم نور

تفسیر قران در محضر حضرت معصومه سلام الله علیها

کلمات کلیدی

آخرین نظرات

17-3.دقت حساب و کتاب الهی (انبیا/47)

جمعه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۷، ۰۴:۱۹ ق.ظ
21:47
۹۷/۰۳/۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
امیرحسین صفاریان

j17

نظرات  (۵)

۱۱ خرداد ۹۷ ، ۱۵:۱۸ امیرحسین صفاریان
#نمونه

" میزان" در اینجا به معنى" وسیله سنجش" است و مى‏دانیم هر چیزى وسیله سنجشى متناسب با خود دارد، میزان الحراره (گرما سنج) میزان الهوا (هواسنج) و میزانهاى دیگر هر یک هماهنگ با موضوعى است که مى‏خواهند آن را به وسیله آن بسنجند.

 

۱۱ خرداد ۹۷ ، ۱۵:۱۹ امیرحسین صفاریان
#شعر

هشدار که هر ذره حساب است در اینجا
دیوان حساب است و کتاب است دی اینجا
۱۱ خرداد ۹۷ ، ۱۵:۲۰ امیرحسین صفاریان
#نکته

در زیارتنامه‏ ى امیرالمؤمنین علىّ علیه السلام نیز مى‏خوانیم: «السلام على میزان الاعمال»

۱۱ خرداد ۹۷ ، ۱۵:۲۳ امیرحسین صفاریان
#داستان

شخصى وارد مسجد پیامبر صلى الله علیه و آله شد وگفت: یا رسول ‏اللّه! به من قرآن بیاموز! حضرت او را به یکى از یارانش سپرد، او دست این تازه وارد را گرفت و به کنارى برد و براى تعلیم او سوره زلزال را تلاوت کرد، همین که رسید به آیه‏ «فَمَن یَعمَل مِثقالَ ذَرّةٍ خَیراً یَرَه و مَن یَعمَل مِثقالَ ذَرّةٍ شَرّاً یَرَه» «1» هر که به مقدار ذرّه‏اى خیر یا شرّى انجام دهد آن را خواهد دید.

آن عرب کمى فکر کرد و به معلّم خود گفت: آیا این جمله وحى است؟ معلّم گفت: بله، گفت: من درس خودم را از همین آیه گرفتم، اکنون که ریز و درشت کارهاى مخفى و آشکار ما در این جهان حساب دارد، تکلیف من روشن شد، همین جمله براى خط زندگى من کافى است و با معلّم خود خداحافظى کرد.

معلّم خدمت پیامبر صلى الله علیه و آله آمد و گفت: این شاگرد امروز ما کم حوصله بود و حتّى نگذاشت من بیش از یک سوره کوچک براى او بخوانم و گفت: اگر در خانه کس است یک حرف بس است، من درسم را گرفتم. پیامبر صلى الله علیه و آله فرمود: «رَجَع فَقیهاً» او در حالى برگشت که به مقام فقاهت و شناخت عمیقى که باید برسد رسیده بود.

۱۱ خرداد ۹۷ ، ۱۵:۳۲ امیرحسین صفاریان
#روایت سنگینی میزان

عَنْ أَحَدِهِمَا ع قَالَ: مَا فِی الْمِیزَانِ‏ شَیْ‏ءٌ أَثْقَلَ مِنَ الصَّلَاةِ عَلَى‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ- وَ إِنَّ الرَّجُلَ لَتُوضَعُ أَعْمَالُهُ فِی الْمِیزَانِ‏ فَتَمِیلُ بِهِ فَیُخْرِجُ ص الصَّلَاةَ عَلَیْهِ‏ فَیَضَعُهَا فِی مِیزَانِهِ‏ فَتَرْجَحُ.

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی