نور در حرم نور

تفسیر قران در محضر حضرت معصومه سلام الله علیها

نور در حرم نور

تفسیر قران در محضر حضرت معصومه سلام الله علیها

کلمات کلیدی

آخرین نظرات

3-2.ابراهیم و ماجرای پرندگان (بقره/260)

چهارشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۱۶ ب.ظ
2:260
۹۷/۰۲/۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
امیرحسین صفاریان

j3

نظرات  (۱)

۲۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۲:۳۶ امیرحسین صفاریان

تنها از یگانه ابر مرد تاریخ پس از رسول خدا صلى الله علیه و آله، یعنى على علیه السلام نقل شده است که فرمود: «لو کشف الغطاء ما ازددت یقینا» اگر پرده‏ها کنار روند، بر یقین من افزوده نمى‏شود. «3» ولى سایر مردمان همه دوست دارند که شنیده‏ها و حتّى باورهاى خود را به صورت عینى مشاهده نمایند. چنانکه همه مى‏دانند قند را از چغندر مى‏گیرند، ولى دوست دارند چگونگى آن را مشاهده کنند.

در تفاسیر آمده است: حضرت ابراهیم از کنار دریایى مى‏گذشت، مردارى را دید که در کنار دریا افتاده و قسمتى از آن در آب و قسمتى دیگر در خشکى است و پرندگان و حیوانات دریایى، صحرایى و هوایى از هر سو آن را طعمه‏ى خود قرار داده‏اند. حضرت با خود گفت:

اگر این اتّفاق براى انسان رخ دهد و ذرّاتِ بدن انسان در بین جانداران دیگر پخش شود، در قیامت آنها چگونه یکجا جمع و زنده مى‏شوند. لذا از خداوند درخواست کرد که نحوه‏ى زنده شدن مردگان را مشاهده کند. خداوند نیز با این نمایش، ابراهیم را به نور یقین واطمینان رهسپار نمود.

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی