نور در حرم نور

تفسیر قران در محضر حضرت معصومه سلام الله علیها

نور در حرم نور

تفسیر قران در محضر حضرت معصومه سلام الله علیها

کلمات کلیدی

آخرین نظرات

15-3 ابزارهای فعالیت ابلیس را بشناسیم(اسراء/64)

چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۴۲ ق.ظ

17:64

۹۵/۰۳/۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین منیب

n15

نظرات  (۲۵)

۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۲۹ امیرحسین صفاریان
#نکته
ابلیس براى فریب انسان از یک راه وارد نمى‏شود، بلکه با تبلیغات، وعده‏ها، آرزوها، وسوسه‏ها، همراهى و مشارکت، پیاده و سواره، انسان را محاصره مى‏کند و در این میان عدّه‏اى همراه او مى‏شوند.

۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۳۰ امیرحسین صفاریان
#نکته
 تهاجم تبلیغاتى و فرهنگى دشمن، مقدّم بر تهاجم نظامى است. «صوت» قبل از «خیل» آمده است. «بِصَوْتِکَ‏ أَجْلِبْ عَلَیْهِمْ بِخَیْلِکَ»
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۳۳ امیرحسین صفاریان
#حدیث
وَ فِی حَدِیثٍ آخَرَ إِذَا جَامَعَ الرَّجُلُ أَهْلَهُ وَ لَمْ یُسَمِّ شَارَکَهُ الشَّیْطَان‏

۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۳۳ امیرحسین صفاریان
#تفسر قمی
مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ- وَ أَجْلِبْ عَلَیْهِمْ بِخَیْلِکَ وَ رَجِلِکَ- وَ شارِکْهُمْ‏ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ قَالَ مَا کَانَ مِنْ مَالٍ حَرَامٍ فَهُوَ شِرْکُ الشَّیْطَانِ فَإِذَا اشْتَرَى بِهِ الْإِمَاءَ وَ نَکَحَهُنَّ- وَ وُلِدَ لَهُ فَهُوَ شِرْکُ الشَّیْطَانِ کَمَا تَلِدُ یَلْزَمُهُ مِنْهُ- وَ یَکُونُ مَعَ الرَّجُلِ إِذَا جَامَعَ- فَیَکُونُ الْوَلَدُ مِنْ نُطْفَتِهِ وَ نُطْفَةِ الرَّجُلِ إِذَا کَانَ حَرَاماً،

۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۳۵ امیرحسین صفاریان
#حدیث
ٍ عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ إِنَّ اللَّهَ حَرَّمَ الْجَنَّةَ عَلَى کُلِّ فَحَّاشٍ بَذِی‏ءٍ قَلِیلِ الْحَیَاءِ- لَا یُبَالِی مَا قَالَ وَ لَا مَا قِیلَ لَهُ‏ «4» فَإِنَّکَ إِنْ فَتَّشْتَهُ لَمْ تَجِدْهُ إِلَّا لِغَیَّةٍ أَوْ شِرْکِ شَیْطَانٍ‏ «5» فَقِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ-
وَ فِی النَّاسِ شِرْکُ شَیْطَانٍ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَ مَا تَقْرَأُ قَوْلَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- وَ شارِکْهُمْ‏ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ قَالَ وَ سَأَلَ رَجُلٌ فَقِیهاً «1» هَلْ فِی النَّاسِ مَنْ لَا یُبَالِی مَا قِیلَ لَهُ قَالَ مَنْ تَعَرَّضَ لِلنَّاسِ یَشْتِمُهُمْ وَ هُوَ یَعْلَمُ أَنَّهُمْ لَا یَتْرُکُونَهُ فَذَلِکَ الَّذِی لَا یُبَالِی مَا قَالَ وَ لَا مَا قِیلَ فِیهِ.
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۳۶ امیرحسین صفاریان
#حدیث
......... ِ وَ مَنِ ادَّخَرَ إِلَى مَنْزِلِهِ ذَخِیرَةً أَعْقَبَهُ اللَّهُ تَعَالَى نِفَاقاً فِی قَلْبِهِ إِلَى یَوْمِ یَلْقَاهُ وَ انْتَزَعَ الْبَرَکَةَ عَنْهُ وَ عَنْ أَهْلِ بَیْتِهِ وَ وُلْدِهِ وَ شَارَکَهُ‏ الشَّیْطَانُ فِی جَمِیعِ ذَلِک‏

۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۳۸ امیرحسین صفاریان
#حدیث
َ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع‏ فِی الرَّجُلِ إِذَا أَتَى أَهْلَهُ فَخَشِیَ أَنْ یُشَارِکَهُ الشَّیْطَانُ قَالَ یَقُولُ بِسْمِ اللَّهِ وَ یَتَعَوَّذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ.

۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۳۸ امیرحسین صفاریان
#حدیث
عَنْ أَبِی بَصِیرٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع‏ یَا أَبَا مُحَمَّدٍ أَیَّ شَیْ‏ءٍ یَقُولُ الرَّجُلُ مِنْکُمْ إِذَا دَخَلَتْ عَلَیْهِ امْرَأَتُهُ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ أَ یَسْتَطِیعُ الرَّجُلُ أَنْ یَقُولَ شَیْئاً فَقَالَ أَ لَا أُعَلِّمُکَ مَا تَقُولُ قُلْتُ بَلَى قَالَ تَقُولُ- بِکَلِمَاتِ اللَّهِ اسْتَحْلَلْتُ فَرْجَهَا وَ فِی أَمَانَةِ اللَّهِ أَخَذْتُهَا اللَّهُمَّ إِنْ قَضَیْتَ لِی فِی رَحِمِهَا شَیْئاً فَاجْعَلْهُ بَارّاً تَقِیّاً وَ اجْعَلْهُ مُسْلِماً سَوِیّاً وَ لَا تَجْعَلْ فِیهِ شِرْکاً لِلشَّیْطَانِ قُلْتُ وَ بِأَیِّ شَیْ‏ءٍ یُعْرَفُ ذَلِکَ‏ «1» قَالَ أَ مَا تَقْرَأُ کِتَابَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ ثُمَّ ابْتَدَأَ هُوَ وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ «2» ثُمَّ قَالَ إِنَّ الشَّیْطَانَ لَیَجِی‏ءُ حَتَّى یَقْعُدَ مِنَ الْمَرْأَةِ کَمَا یَقْعُدُ الرَّجُلُ مِنْهَا وَ یُحْدِثُ کَمَا یُحْدِثُ وَ یَنْکِحُ کَمَا یَنْکِحُ قُلْتُ بِأَیِّ شَیْ‏ءٍ یُعْرَفُ ذَلِکَ قَالَ بِحُبِّنَا وَ بُغْضِنَا فَمَنْ أَحَبَّنَا کَانَ نُطْفَةَ الْعَبْدِ وَ مَنْ أَبْغَضَنَا کَانَ نُطْفَةَ الشَّیْطَانِ.
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۳۹ امیرحسین صفاریان
#حدیث
ِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع‏ إِذَا جَامَعَ أَحَدُکُمْ فَلْیَقُلْ بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ- اللَّهُمَّ جَنِّبْنِی الشَّیْطَانَ وَ جَنِّبِ الشَّیْطَانَ مَا رَزَقْتَنِی قَالَ فَإِنْ قَضَى اللَّهُ بَیْنَهُمَا وَلَداً لَا یَضُرُّهُ الشَّیْطَانُ بِشَیْ‏ءٍ أَبَداً.
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۴۰ امیرحسین صفاریان
#حدیث
ِّ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ کَثِیرٍ قَالَ: کُنْتُ عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع جَالِساً فَذَکَرَ شِرْکَ الشَّیْطَانِ فَعَظَّمَهُ حَتَّى أَفْزَعَنِی قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ فَمَا الْمَخْرَجُ مِنْ ذَلِکَ قَالَ إِذَا أَرَدْتَ الْجِمَاعَ فَقُلْ‏ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ* الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ بَدِیعُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ* اللَّهُمَّ إِنْ قَضَیْتَ مِنِّی فِی هَذِهِ اللَّیْلَةِ خَلِیفَةً فَلَا تَجْعَلْ لِلشَّیْطَانِ فِیهِ شِرْکاً وَ لَا نَصِیباً وَ لَا حَظّاً وَ اجْعَلْهُ مُؤْمِناً مُخْلِصاً مُصَفًّى مِنَ الشَّیْطَانِ وَ رِجْزِهِ جَلَّ ثَنَاؤُکَ‏

۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۴۱ امیرحسین صفاریان
#حدیث
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع‏ فِی النُّطْفَتَیْنِ اللَّتَیْنِ لِلْآدَمِیِّ وَ الشَّیْطَانِ إِذَا اشْتَرَکَا فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع رُبَّمَا خُلِقَ مِنْ أَحَدِهِمَا وَ رُبَّمَا خُلِقَ مِنْهُمَا جَمِیعاً.
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۴۱ امیرحسین صفاریان
#نکته
بابی در کتاب شریف کافی هست تحت عنوان:
بَابُ الْقَوْلِ عِنْدَ الْبَاهِ وَ مَا یَعْصِمُ مِنْ مُشَارَکَةِ الشَّیْطَان‏

۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۴۵ امیرحسین صفاریان
#نکته
همچنین بابی در کتاب شریف وسائل هست تحت عنوان:
 بَابُ تَأَکُّدِ اسْتِحْبَابِ التَّسْمِیَةِ وَ الِاسْتِعَاذَةِ وَ طَلَبِ الْوَلَدِ الصَّالِحِ السَّوِیِّ وَ الدُّعَاءِ بِالْمَأْثُورِ عِنْدَ الْجِمَاع‏

۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۴۸ امیرحسین صفاریان
#حدیث
عَنِ الْحَسَنِ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ‏ فِی قَوْلِهِ تَعَالَى‏ وَ اسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ‏ «4» قَالَ صَاحَ إِبْلِیسُ یَوْمَ أُحُدٍ فِی عَسْکَرِ رَسُولِ اللَّهِ ص أَنَّ مُحَمَّداً قَدْ قُتِلَ‏ وَ أَجْلِبْ عَلَیْهِمْ بِخَیْلِکَ وَ رَجِلِکَ‏ قَالَ وَ اللَّهِ لَقَدْ أَجْلَبَ إِبْلِیسُ عَلَى أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع- کُلَّ خَیْلٍ کَانَتْ فِی غَیْرِ طَاعَةِ
اللَّهِ وَ اللَّهِ إِنَّ کُلَّ رَاجِلٍ قَاتَلَ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ ع کَانَ مِنْ رَجَّالَةِ إِبْلِیسَ.
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۵۰ امیرحسین صفاریان
#نکته
هر کجا که دست استعمار در تولید و مصرف، و سرمایه‏گذارى شرکت‏ها وکارخانجات خارجى، وایجاد مراکز علمى، فرهنگى، هنرى ومسابقات بین‏المللى در کار باشد نوعى مشارکت شیطان است.

۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۵۵ امیرحسین صفاریان
#حدیث
ابن‏شهرآشوب به نقل از کتاب شیرازی، می‏نویسد:
... حسن بن علی علیه‏السلام و یزید بن معاویه نشسته بودند و خرما می‏خوردند. یزید گفت:حسن! از آن روز که به وجود آمده‏ام، تو را دشمن می‏دارم. امام حسن علیه‏السلام فرمود:بدان ای یزید! شیطان در آمیزش پدر تو شریک شد، و هر دو نطفه به هم آمیختند، و در وجود تو، دشمنی مرا نهادند؛ زیرا خدای متعال، [خطاب به شیطان] می‏فرماید:«در مال‏ها و فرزندانشان شرکت جو» [1] ، و نیز «شیطان» در آمیزش «حرب»، شرکت کرد. و «صخر» از آن زاده شد. از این رو، او جدم، رسول خدا صلی الله علیه و آله را دشمن می‏داشت.
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۵۶ امیرحسین صفاریان
#نکته

مشارکت شیطان در اولاد و تولید نسل انسان، مى تواند به چند صورت زیر فرض شود:

1. کسانى که از زنا به وجود آمده اند که این عمل از وسوسه هاى شیطان است. از ابن عباس نقل شده که مقصود از مشارکت شیطان در اولاد انسان، همین است و برخى روایات نیز ناظر به آن است. بحارالأنوار، ج 69، ص 100، باب 98 ؛ «عن امیرالمؤمنین علیه السلام ... وَ أَمَّا الْوَجْهُ الثَّالِثُ مِنَ الشِّرْکِ فَهُوَ شِرْکُ الزِّنَى قَالَ اللَّهُ تَعَالَى وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ...».


2. فرزندانى که نطفه آنها از مال حرام بسته مى شود. بحارالأنوار، ج 57، ص 342، باب 41 ؛ «عَنْ أَبِی جَعْفَرٍعلیه السلام قَالَ سَأَلْتُهُ عَنْ شِرْکِ الشَّیْطَانِ قَوْلِهِ وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ قَالَ مَا کَانَ مِنْ مَالٍ حَرَامٍ فَهُوَ شِرْکُ الشَّیْطَانِ قَالَ وَ یَکُونُ مَعَ الرَّجُلِ حَتَّى یُجَامِعُ فَیَکُونُ مِنْ نُطْفَتِهِ وَ نُطْفَةِ الرَّجُلِ إِذَا کَانَ حَرَاماً».


3. مشارکت شیطان براى کسانى که هنگام عمل مجامعت، بسم الله نمى گویند. تفسیر القمى، ج 2، ص 22 ؛ «شرکة الشیطان فی الأولاد... و فی حدیث آخر إذا جامع الرجل أهله و لم یسم شارکه الشیطان».


4. مشارکت در نطفه کسانى که بغض اهل بیت علیهم السلام را دارند. الکافى، ج 5، ص 502 ؛ «... ثُمَّ قَالَ إِنَّ الشَّیْطَانَ لَیَجِی ءُ حَتَّى یَقْعُدَ مِنَ الْمَرْأَةِ کَمَا یَقْعُدُ الرَّجُلُ مِنْهَا وَ یُحْدِثُ کَمَا یُحْدِثُ وَ یَنْکِحُ کَمَا یَنْکِحُ قُلْتُ بِأَیِّ شَیْ ءٍ یُعْرَفُ ذَلِکَ قَالَ بِحُبِّنَا وَ بُغْضِنَا فَمَنْ أَحَبَّنَا کَانَ نُطْفَةَ الْعَبْدِ وَ مَنْ أَبْغَضَنَا کَانَ نُطْفَةَ الشَّیْطَانِ».


از برخى روایات استفاده مى شود که این مشارکت، مستقیم است. بحارالأنوار، ج 18، ص 88، باب 9 ؛ «فَوَ اللَّهِ مَا أَبْغَضَکَ أَحَدٌ إِلَّا سَبَقَتْ نُطْفَتِی إِلَى رَحِمِ أُمِّهِ قَبْلَ نُطْفَةِ أَبِیهِ وَ لَقَدْ شَارَکْتُ مُبْغِضِیکَ فِی الْأَمْوَالِ وَ الْأَوْلَادِ وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِی مُحْکَمِ کِتَابِهِ وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ».


۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۵۹ امیرحسین صفاریان
#نکته
شاید مقدم داشتن اموال بر اولاد در آیه کریمه بیانگر این واقعیت است که مال حرام، باعث فرزندی میشود که شیطان در او شریک است.
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۰۴ امیرحسین صفاریان
#نکته
قرآن در آیه فوق به چهار بخش مهم و اصولى از این وسائل، اشاره مى‏کند و به انسانها مى‏گوید که از چهار طرف مراقب خویش باشند:

الف. برنامه‏هاى تبلیغاتى:

جمله «وَاسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ» که بعضى از مفسران آن را تنها به معنى نغمه‏هاى هوس‏انگیز موسیقى و خوانندگى تفسیر کرده‏اند معنى وسیعى دارد که هر گونه تبلیغات گمراه کننده را که در آن از وسائل صوتى و سمعى استفاده مى‏شود شامل مى‏گردد. به این ترتیب نخستین برنامه شیطان، استفاده از این وسائل است. این مساله مخصوصا در دنیاى امروز که دنیاى فرستنده‏هاى رادیویى و دنیاى تبلیغات گسترده سمعى و بصرى است، از هر زمانى روشنتر و آشکارتر است، چرا که شیاطین و احزاب آنها در شرق و غرب جهان بر این وسیله مؤثر تکیه دارند، و بخش عظیمى از سرمایه‏هاى خود را در این راه مصرف مى‏کنند، تا بندگان خدا را استعمار کنند و از راه حق که راه آزادى و استقلال و ایمان و تقوى است منحرف سازند و به صورت بردگانى بى اراده و ناتوان درآورند.

ب. استفاده از نیروى نظامى:

این منحصر به عصر و زمان ما نیست که شیاطین براى یافتن منطقه‏هاى نفوذ به قدرت نظامى متوسل مى‏شوند، همیشه بازوى نظامى یکى از بازوهاى مهم و خطرناک همه جباران و ستمگران جهان بوده است.

ج. برنامه‏هاى اقتصادى و ظاهرا انسانی:

یکى دیگر از وسائل مؤثر نفوذ شیطان از طریق شرکت در اموال و نفوس است، باز در اینجا مى‏بینیم بعضى از مفسران شرکت در اموال را منحصرا به معنى "ربا"، و شرکت در اولاد را فقط به معنى فرزندان نامشروع دانسته‏اند در حالى که این دو کلمه معنى بسیار وسیعترى دارد که همه اموال حرام و فرزندان نامشروع و غیر آن را شامل مى‏شود.

مثلا در عصر و زمان خود مى‏بینیم که شیاطین جهانخوار، مرتبا پیشنهاد سرمایه‏گذارى و تاسیس شرکتها و ایجاد انواع کارخانه‏ها و مراکز تولیدى در کشورهاى ضعیف مى‏کنند، و زیر پوشش این شرکتها انواع فعالیتهاى خطرناک و مضر را انجام مى‏دهند، جاسوسهاى خود را به نام کارشناس فنى یا مشاور اقتصادى و مهندس و تکنیسین به این کشورها اعزام مى‏دارند، و با لطائف الحیل آخرین رمق آنها را می­مکند و از رشد و نمو و استقلال اقتصادى آنها جلوگیرى مى‏کنند.

د. برنامه‏هاى مخرب روانی:

استفاده از وعده‏هاى مغرور کننده و انواع فریبها و نیرنگها یکى دیگر از برنامه‏هاى شیطانها است، آنها روانشناسان و روانکاوان ماهرى را براى اغفال و فریب مردم ساده‏دل و حتى هوشیار تربیت کرده‏اند، گاهى به نام اینکه دروازه تمدن بزرگ در چند قدمى آنها است، و یا این که در آینده نزدیکى در ردیف اولین کشورهاى متمدن و پیشرو قرار خواهند گرفت، و یا این که نسل آنها نسل نمونه و بى‏نظیرى است که مى‏تواند در پرتو برنامه‏هاى آنان به اوج عظمت برسد و امثال این خیالات و پندارها، آنها را سرگرم مى‏سازند که همه در جمله "و عدهم" خلاصه مى‏شود!

و گاهى به عکس از طریق تحقیر و تضعیف روحیه و اینکه آنها هرگز توانایى مبارزه با قدرتهاى عظیم جهانى را ندارند و میان تمدنشان با تمدن کشورهاى پیشرفته صدها سال فاصله است آنان را از هر گونه تلاش و کوششى باز مى‏دارند.[۴]


۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۰۹ امیرحسین صفاریان
#امام خمینی
 یک کارهایى بکنید که موسیقى را ترکش کنید. شما خیال نکنید که موسیقى یک چیزى است براى یک مملکت مترقى. موسیقى خراب مى‏کند دِماغ بچه‏هاى ما را؛ مغز بچه‏هاى ما را فاسد مى‏کند. دائماً تو گوش یک جوان موسیقى باشد، این دیگر به کار نمى‏رسد؛ این دیگر نمى‏تواند فکر جدى بکند. اینکه ما مى‏گوییم که اینها را از بین ببرید و مکرر من گفته‏ام، شاید تا حالا ده مرتبه بیشتر من به آقاى قطب زاده «1» گفته‏ام که آقا این را بردارید از آن، مى‏گوید نمى‏شود. من نمى‏دانم این «نمى‏شود» یعنى چه؟ چرا نمى‏شود؟ شما به عرض من گوش بکنید. من عرض مى‏کنم که اگر ما یک کارى که صلاح ملتمان است بکنیم، غربیها یا غرب زده‏ها بیایند به ما اشکال بکنند و بگویند که اینها کهنه‏پرستند، ما باید دست برداریم برویم سراغ آنها؟ یا نه، ما باید مصلحت خودمان را ملاحظه کنیم. ما باید ملاحظه کنیم به اینکه این دستگاهى که باید معلّم جمعیت باشد، باید مربى جمعیت باشد، باید سازنده باشد، انسان جورى بار بیاورد که در فکر مقدّرات خودشان نباشند، دنبال این باشند که بنشینند اینجا، و عرض بکنم که این مسائل را از سمع و بصر تحویل بگیرند، و باطنشان اصلًا بعد از چند روز خراب بشود، تهى بشود. اینجا باید مسائل آقا، مسائل تلویزیون و رادیو مسائل جدى باید باشد نه مسائ «2») 64 (! مسائل موسیقى، مسائل هزل است، نه مسائل جدى. شما باید مسائلتان مسائل جدى [باشد]. شما مى‏خواهید یک مملکت درست بکنید. کسى که مى‏خواهد مملکت درست‏ کند، باید مسائلش جدى باشد، نه مسائل شوخى و هزل باشد
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۱۰ امیرحسین صفاریان
#امام خمینی
 قضیه موسیقى یک مطلبى است که خوب، طبع جوان به آن توجه دارد. اگر یک مدتى این عادت کرد که موسیقى را باز کند و گوش کند، مغز این از تفکر در امور جِدّى بازمى‏ماند؛ مى‏رود دنبال همین قضیه. اینها امورى است که با نقشه درست کردند که جوانهاى ما را منحرف کنند.
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۱۱ امیرحسین صفاریان
#امام خمینی
اینکه مى‏گویند که اگر چنانچه موسیقى در رادیو نباشد آنها مى‏روند از جاى دیگر مى‏گیرند موسیقى را، بگذار بگیرند از جاى دیگر، شما عجالتاً آلوده نباشید؛ آنها هم کم کم برمى‏گردند به اینجا. این عذر نیست که اگر موسیقى در رادیو نباشد، آنها مى‏روند از جاى دیگر موسیقى مى‏گیرند. حالا اگر از جاى دیگر موسیقى بگیرند، ما باید به آنها موسیقى بدهیم؟! ما باید خیانت بکنیم؟! این خیانت است به یک مملکتى، خیانت است به جوانهاى ما. این موسیقى را حذفش کنید بکلى، عوض این یک چیزى بگذارید آموزنده باشد. کم کم مردم را و جوانهاى ما را عادت به آموزندگى بدهید؛ از آن عادت خبیثى که داشتند برگردانید. اینکه مى‏بینید که جوانها اگر این نبود مى‏روند سراغ موسیقى دیگر، براى این که اینها عادت کردند! این شاهد بر این است که جوانهاى ما فاسد شدند. الآن ما موظّفیم که این نسلى که فاسد شده برگردانیم به صلاح و نگذاریم این کوچکهاى ما فاسد بشوند
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۲۹ امیرحسین صفاریان
#پیشنهاد
به این نکته اشاره شود که شیطان بزرگ و استکبار جهانی در زمان حاضر این کار ها را انجام میدهد:
1- استفزز ... بصوتک: که تبلیغات و رادیو تلوزیون و سینما و فیلم و موسیقی و... را شامل میشود.
2- اجلب علیهم بخیلک و رجلک: لشکر کشی و جنگ سخت افزاری با مسلمانان.
3-شارکهم فی الاموال و الاولاد: مشکلات بیولوژیکی که برای مسلمانان ایجاد کرده اند.
4- عدهم: وعده هایی که به مسلمانان میدهند. در این قسمت میتوان اشاره کرد به پیام های نوروزی اوباما و... .
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۳۱ امیرحسین صفاریان
#داستان
نقل مى‏کنند که در زمان شیخ انصارى، شخصى در خواب شیطان را دید که تعداد زیادى افسار همراه خودش دارد ولى این افسارها مختلف است؛ بعضى از افسارها خیلى شل است، طناب بسیار ضعیفى را به صورت افسار درآورده است، بعضى از آنها چرمى است و بعضى به صورت زنجیر، زنجیرهاى مختلفى که بعضى از آنها خیلى کلفت است. در میان اینها یک زنجیر خیلى کلفت و قوى‏ بود که خیلى‏جالب بود. از شیطان پرسید: اینها چیست؟ گفت: اینها افسارهایى است که به سر بنى‏آدم مى‏زنم و آنها را به طرف گناه مى‏کشانم. گفت: آن زنجیر کلفت براى کیست؟ گفت: این براى یک آدم خیلى گردن کلفتى است. گفت: چه کسى؟ گفت: شیخ انصارى؛ اتفاقا دیشب زدم به سرش و چند قدم آوردم، ولى زد و آن را پاره کرد. بعد آن شخص گفت: حالا افسار ماها کجاست؟
شیطان گفت: شما که افسار نمى‏خواهید، شما دنبال من هستید! این افسار مال آنهایى است که دنبال من نمى‏آیند.
آن شخص صبح آمد خواب را براى شیخ انصارى نقل کرد. مثل اینکه شبى بوده که شیخ خیلى اضطرار پیدا مى‏کند و از پولى که بابت سهم امام بوده و فردا بایستى تقسیم مى‏کرده است، به عنوان قرض چیزى بر مى‏دارد. مى‏آید تا دمِ در، ولى پشیمان مى‏شود و برمى‏گردد مى‏گذارد سر جایش. شیطان که گفته بود زنجیر را زدم به سرش و او را چند قدم آوردم ولى پاره کرد و رفت، قضیه این بوده است

سلام علیکم

خداقوت

جزاک الله خیرا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی