نور در حرم نور

تفسیر قران در محضر حضرت معصومه سلام الله علیها

نور در حرم نور

تفسیر قران در محضر حضرت معصومه سلام الله علیها

کلمات کلیدی

آخرین نظرات

14-5 هر چه نزد خداست میماند(نحل/96)

چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۳۹ ق.ظ

16:96

۹۵/۰۳/۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین منیب

n14

نظرات  (۱۱)

۲۹ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۳۱ امیرحسین صفاریان
#حدیث
روزى در خانه پیامبر صلى الله علیه و آله گوسفندى ذبح شد، پیامبر فرمودند: گوشت آن را بین نیازمندان تقسیم کنید. ساعتى بعد یکى از همسران پیامبر گفت: یا رسول اللّه! فقط گردن گوسفند براى ما باقى مانده است. پیامبر صلى الله علیه و آله فرمودند: چنین نیست، بلکه همه آن براى ما مانده، به جز گردنش!
۲۹ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۳۲ امیرحسین صفاریان
#نکته

جز خداوند و ایمان به او، همه چیز فانى است، «کلّ شى‏ء هالک الا وجهه» «4» و چیزى که فانى است نمى‏تواند براى همیشه ثمر دهد، ولى هر کارى که رنگ خدایى دارد ابدى است، «ما عندکم ینفد و ما عنداللَّه باق‏» «5» آرى، رنگ خدایى ثابت است و سایر رنگ‏ها از بین مى‏روند. «و من احسن من‏اللَّه صبغة» «6»


۲۹ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۳۳ امیرحسین صفاریان
#تمثیل

همان گونه که از دادن پول به بانک ناراحت نیستید، چون محفوظ است؛ از کار برای خدا هم ناراحت نباشید، چون‏ ما عِنْدَ اللّهِ باقٍ‏ نحل/ 96.

-
# علت خوانده شدن سوره الرحمن در مراسم های ختم

استادی میگفتند علت اصلی اینکه سوره الرحمن را در مراسم های ختم میخونیم اینه که به این آیه برسیم 

کُلُّ مَنْ عَلَیْها فانٍ (26)

وَ یَبْقى‏ وَجْهُ رَبِّکَ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِکْرامِ (27)

هر چه بر گرده زمین است نابود مى‏شود (26).

تنها ذات پروردگارت باقى مى‏ماند، چون او داراى صفات جلال و جمال است (27).

پس دیگر کدامیک از نعمت‏هاى پروردگارتان را تکذیب مى‏کنید؟ (28).

هر آنچه بر روی زمین است فانی میشود 

۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۲۷ امیرحسین صفاریان
#تفسیر قمی
ثم قال: ما عِنْدَکُمْ یَنْفَدُ وَ ما عِنْدَ اللَّهِ باقٍ‏ أی ما عندکم من الأموال و النعمة تزول- و ما عند الله مما تقدموه من خیر أو شر فهو باق‏

۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۳۴ امیرحسین صفاریان
#شان نزول

ابن عباس گوید: مردى از شهر حضرموت که نام وى عبدان الاشرع بوده، نزد رسول خدا صلى الله علیه و آله آمد و گفت: یا رسول اللّه امرؤ القیس کندى در مجاورت زمین من داراى زمینى است و مقدارى از زمین مرا داخل در زمین خودش کرده است و مردم هم می‌دانند که من راست مى گویم.

پیامبر امرؤ القیس را احضار کرد و جریان تظلم عبدان را به وى فرمود، امرؤ القیس منکر ادعاى آن مرد گردید. پیامبر بامرؤ القیس دستور داد که سوگند یاد نماید از این که عبدان دروغ مى گوید.

عبدان گفت: یا رسول اللّه امرؤ القیس مردى فاسق و فاجر است و از سوگند دروغ امتناعى ندارد. پیامبر به عبدان فرمود اگر شاهدى براى ادعاى خود ندارى باید به سوگند یاد کردن امرؤ القیس اکتفا کنى، امرؤ القیس خواست سوگند یاد کند این دو آیه نازل گردید پیامبر دو آیه را بر آن‌ها قرائت فرمود.

امرؤ القیس بعد از شنیدن آیات به خود آمد و گفت: یا رسول اللّه آنچه که در نزد من است از بین خواهد رفت و فانى خواهد گردید و آن مرد راست مى گوید. بلى من مقدارى از زمین او را تصرف کرده ام ولى نمی‌دانم مقدار واقعى آن چقدر است و اگر می‌خواهد زمین مرا به اندازه زمین خودش که غصب گردیده، ببرد. راضى خواهم بود و نیز اگر غرامتى از ثمره آن هم بخواهد می‌تواند بردارد. سپس درباره او آیه 97 «مَنْ عَمِلَ صالِحاً» نازل گردید.[۱]


۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۳۴ امیرحسین صفاریان
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۳۵ امیرحسین صفاریان
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۴۵ امیرحسین صفاریان
#امام خمینی
براى آن چیزى که از دستتان رفته است؛ براى اینکه بظاهر از دست رفته است و در واقع آنها باقى هستند و براى شما شرافت تحصیل کرده‏اند و نه فرحناک باشید براى چیزهایى که به دست مى‏آید از دنیا؛ براى آنکه آنچه از دنیاست فانى است و آنچه براى خدا تقدیم مى‏شود باقى و ابدى است. و این شهدا زنده هستند و در پیش خداى تبارک و تعالى: عِندَ رَبِّهِم یُرزَقُونَ «1»، آنها الآن در درگاه خداى تبارک و تعالى روزیهاى معنوى و روزیهاى همیشگى را به آن نایل شدند و آنچه که از خدا بود تقدیم کردند و آنچه که داشتند و آن جان خودشان بود، تسلیم کردند و خداى تبارک و تعالى آنها را پذیرفته است و مى‏پذیرد و ماها عقب ماندیم. ما باید تأسف بخوریم که نتوانستیم این راه را برویم. آنها پیشقدم بودند و رفتند و به سعادت خود رسیدند و ما عقب ماندیم و نتوانستیم در این قافله سیر کنیم و در این راه راهرو باشیم. ما از خدا هستیم همه، همه عالم از خداست، جلوه خداست و همه عالم به سوى او برخواهد گشت. پس چه بهتر که برگشتن اختیارى باشد و انتخابى و انسان انتخاب کند شهادت را در راه خدا و انسان اختیار کند موت را براى خدا و شهادت را براى اسلام‏
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۱۰ امیرحسین صفاریان
#شعر
روزها گر رفت گو رو باک نیست       
  تو بمان ای آنکه چون تو پاک نیست
۳۰ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۱۲ امیرحسین صفاریان
#شعر
او به نسبت با صفات حق فناست  
         در حقیقت در فنا او را بقاست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی