نور در حرم نور

تفسیر قران در محضر حضرت معصومه سلام الله علیها

نور در حرم نور

تفسیر قران در محضر حضرت معصومه سلام الله علیها

کلمات کلیدی

آخرین نظرات

11:2911:30

۹۵/۰۳/۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین منیب

n12

نظرات  (۱۵)

وصف مشعر بعلت است. طارد الذین آمنوا . این ایمان است که اجازه نمی دهد رهبران الهی و آنان که روش آنان را الگو گرفته اند اهل ایمان را با هیچ قشر دیگری عوض کنند.
۲۸ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۲۳ امیرحسین صفاریان
#امام خمینی
 حق را باید گرفت با سرنیزه، با مسلسل باید حق را گرفت از اینها؛ خودشان که نمى‏دهند. بایستید در مقابل اینها. شما دیدید که این ملت، همین پابرهنه‏ها، ایستادند در مقابل توپ، تانک،- نمى‏دانم- مسلسل؛ ایستادند و پیش بردند کارشان را. این ابرقدرتها همه پشتیبان شاه بودند، و این مردم پابرهنه با مشت ایستادند در مقابل تانک، خون دادند و عقب زدند آنها را که دیگر نتوانست این [شاه‏] بماند خودش اینجا، آنها هم که رفتند.
۲۸ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۲۳ امیرحسین صفاریان
#نکته
 [امام خطاب به شاعرى که شعرى در مدح ایشان سروده بود:] بهتر است شما براى پابرهنه‏ها شعر بگویید و آنان که فداکارى کرده‏اند.
۲۸ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۲۵ امیرحسین صفاریان
#امام خمینی
آن مسائل و مصایب براى کشور ما بود و حالا چه شده است که ما آزادانه اینجا با هم نشستیم و شما آزادانه مسائلتان را با مردم مطرح مى‏کنید و مردم هم آزادانه یا انتقاد مى‏کنند یا تعریف مى‏کنند از شما؟ این آزادى را کى به ما داد؟ و این استقلالى که الآن ما داریم و کسى نمى‏تواند دخالت کند در کشور ما، این را کى به ما داد؟ جز این بود که این پابرهنه‏ها و این زاغه‏نشین‏ها و این دانشگاهیهاى محروم و این مردم کوچه و بازار با هم جمع شدند و براى خدا قیام کردند و نهضت کردند و ما را به این آزادى رساندند و آن سدهاى بزرگى که در تصور کسى نمى‏آمد که شکسته بشود، شکستند و ما را به آنجا رساندند که وزیر بشویم و رئیس جمهور بشویم و وکیل بشویم و همه اینها را داشته باشیم؟ و همه از این ملت است. ما هر چه داریم از این ملت است؛ البته ملت اسلامى که با فریاد اللَّه اکبر این کار را انجام دادند.
۲۸ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۲۸ امیرحسین صفاریان
#امام خمینی
. شما باید براى این پابرهنه‏ها و مستضعفین که در طول تاریخ به استضعاف کشیده شده بودند و اینها را حساب نمى‏آوردند و فقط آن طبقه بالا را راضى نگاه داشتند و به اصطلاح کدخدا را مى‏دیدند و ده را مى‏چاپیدند، شما باید توجهتان به این توده‏هاى مستضعفى که با زحمت خودشان و رنج خودشان الآن در جبهه‏ها مشغول فداکارى هستند که خداوند تأییدشان کند و در پشت جبهه هم مشغول فداکارى هستند و مستضعف‏اند، آن بالاها اینها را ضعیف مى‏شمارند و مى‏شمردند و اینها به حساب نمى‏آمدند و در رژیم سابق براى اینها کارى نشده بود، براى اینها کار کنید.
قانع نشوید به اینکه بعضى جاها کار شده است، مى‏دانم شده است، خیلى هم شده است، اما نباید قانع شد، باید همه دست به دست هم بدهید که ان شاء اللَّه، براى اینها یک زندگى مرفهى، یک وضع صحیحى پیش بیاید، درست بشود. اینها حق دارند به ما و به شما، خیلى حق دارند.
۲۸ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۳ امیرحسین صفاریان
#امام خمینی
این متن در وصیت نامه امام آمده است:
 چه هیچ علاجى بالاتر و والاتر از آن نیست که ملت در سرتاسر کشور در کارهایى که محول به اوست بر طبق ضوابط اسلامى و قانون اساسى انجام دهد؛ و در تعیین رئیس جمهور و وکلاى مجلس با طبقه تحصیلکرده متعهد و روشنفکر با اطلاع از مجارى امور و غیر وابسته به کشورهاى قدرتمند استثمارگر و اشتهار به تقوا و تعهد به اسلام و جمهورى اسلامى مشورت کرده، و با علما و روحانیون با تقوا و متعهد به جمهورى اسلامى نیز مشورت نموده؛ و توجه داشته باشند رئیس جمهور و وکلاى مجلس از طبقه‏اى باشند؛ که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند، نه از سرمایه‏داران و زمینخواران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات‏ که تلخى محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمى‏توانند بفهمند.
۲۸ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۴ امیرحسین صفاریان
#نکته
اگر در صحبت های حضرت امام دقت شود، به وضوح فهمیده میشود که ادبیات پابرهنگی، مستضعفان و کوخ نشینان در سخنان ایشان موج میزند. چیزی که امروزه کمتر شاهد آن هستیم. مدام امام این اشخاص را ولی نعمت مسوولین معرفی میکنند و به روی کار آمدن آنها و رسیدگی به وضع معیشت ایشان تاکیدات به سزایی دارند.
۲۸ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۶ امیرحسین صفاریان
#بیانات
هنگام که از مبارزه و مقابله با استکبار جهانی و قلدر‌ها و غارتگرهای جهان حرف می‌زنیم، مخاطب ما تمام مستضعفان عالمند. این، طبیعت پیام ماست؛ استکبار جهانی هم این مطلب را می‌داند. دشمنی او با ما و امام (ره) و انقلاب اسلامی نیز به خاطر همین نکته است.
۲۸ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۶ امیرحسین صفاریان
#بیانات
سیاست «نه شرقی و نه غربی»، حمایت از مستضعفان و مظلومان، دفاع از وحدت و حرکت امت بزرگ اسلامی و فایق آمدن بر عوامل اختلاف و دوگانگی مسلمین در سطح جهان، و مجاهدت برای ایجاد مدینه‌ی فاضله‌ی اسلامی، و تکیه بر جانبداری از قشرهای محروم و کوخ‌نشین، و به کار گرفتن همه‌ی عوامل و امکانات برای بازسازی کشور در سطح داخلی کشور، خطوط اصلی برنامه‌های ماست. هدف اصلی از این همه، زنده کردن دوباره‌ی اسلام و بازگشت به ارزشهای قرآن است و ما یک سر مو از این هدف عقب نخواهیم نشست
۲۸ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۷ امیرحسین صفاریان
#بیانات
در نظام اسلامی، رفع فقر و محرومیت، در شمار هدفهای طراز اول است و پای‌بندی به اصول انقلاب، بدون مجاهدت در راه نجات مستضعفان و محرومان، سخنی بی‌معنی و ادعایی پوچ است.
۲۸ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۷ امیرحسین صفاریان
#بیانات
این انقلاب، چون با نام خداست، همیشه با شیطان‌ها مواجه است. چون معتقد به طرفداری از مستضعفان و مظلومان است، همیشه با قلدران و زورگویان و مستکبران، دست‌به‌گریبان است.
۲۸ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۸ امیرحسین صفاریان
#بیانات
مهم‌ترین مسأله‌ی دستگاه ما و نظام جمهوری اسلامی کوشش برای رفع فقر و محرومیت در جامعه، و حمایت و کمک به طبقات مستضعف و محروم است. واقعا باید صحت برنامه‌ها را به این سنجید و دنبال این قضیه رفت و کارهای دیگر را در اولویتهای بعد قرار داد. کارهای مربوط به طبقات محروم و مستضعفان جامعه - که تعدادشان هم زیاد است - حقا و انصافا یک حرکت اساسی را می‌طلبد.
۲۸ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۹ امیرحسین صفاریان
#بیانات
اسلام ناب، اسلامی است که باید ابوجهل‌ها از آن بترسند. اگر اسلامی بود که ابوجهل‌ها و ابوسفیان‌ها از آن نترسیدند و با آن دشمن نبودند، باید در اسلام بودنش شک کنیم. آن اسلامی هم که طبقات مستضعف و محروم به آن امیدوار نشوند و دل ندهند، اسلام نیست. اسلامی که نتواند آرزوهای خفته و فروکشته‌ی قشرهای مظلوم را در سطح دنیا - نه فقط در سطح کشور خودمان - زنده و احیا کند، شک کنید در این‌که این دین، اسلام باشد.
...
مردم نباید فراموش بکنند که ما هرچه داریم، به برکت اسلام ناب و اسلام انقلابی است؛ اسلامی که به فکر طبقات مستضعف و محروم است، نه اسلامی که در خدمت قدرتمندان و اغنیاست.
۲۸ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۹ امیرحسین صفاریان
#بیانات
آن کسی که محرومیت دارد و دستش از حقوق خود خالی مانده است، باید بیشتر توجه و همت و تلاش را اختصاص داد. لذا امام به طور دائم بر حقوق مستضعفان و محرومان و پابرهنگان تکیه می‌کرد. عملا هم در تمام مدت پیروزی انقلاب تا امروز و قبل از آن، کسانی که بیش از همه سینه سپر کردند، از نظام دفاع کردند، سختیهای نظام را به جان خریدند و در مقابل دشمنان ایستادند، طبقات محروم و پابرهنه و مستضعفان جامعه بوده‌اند. این‌ها باید بیش از دیگران مورد توجه قرار گیرند.
۲۸ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۴۰ امیرحسین صفاریان
#پیشنهاد
برای بیانات بیشتر و دسته بندی شده به لینک زیر مراجعه بفرمایید:
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=7739

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی