احمد پناهی با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران دشمن شناس است تصریح کرد: این حضور ملت ایران در صحنههای این چنینی بیانگر دشمن شناسی آنان است و سبب شاد شدن دوستان و خشمگین شدن دشمنان امام و انقلاب میشود.
پیامبر(ص) درباره ضرورت شناخت دشمن می فرماید:«ألا و ان أعقل الناس عبد عرف ربه فأطاعه و عرف عدوه فعصاه»
آگاه باشید، عاقل ترین مردم کسی است که خدایش را بشناسد و از او پیروی کند، و دشمن را نیز بشناسد و آنگاه نافرمانیش نماید. در حدیثی دیگر پیامبر(ص) می فرماید:«مردم اگر به ده چیز شناخت پیدا کنند، سعادت دنیا و آخرتشان تأمین است، که یکی از آن امور شناخت ابلیس و یاورانش می باشد.»
همچنین امام علی علیه السلام می فرمایند:” واعلموا انکم لن تعرفوا الرشد، حتی تعرفوا الذی ترکه ولن تأخذوا بمیثاق الکتاب حتی تعرفوا الذی نقضه و لن تمسکوا به حتی تعرفوا الذی نبذه…؛”
«و بدانید که رشد نمی یابید مگر که ترک کنندگان آن را بشناسید و هرگز به کتاب خدا چنگ نمی زنید، مگر که فروفکننده آن را چنانکه باید، شناخته باشید.» امام علی علیه السلام ماهیت دشمنان اسلام را چنین معرفی می کند:«به بالادست خود نافرمان، به زیردست، ستم کننده، و با ستمکار هم دست اند.»
این مطلب بالا فوق العاده است در مقابل کسانی که ادعای عاقل بودن و مجمع عقلا تشکیل دادن دارند، آقا رسول الله عاقل ترین کار را عصیان و نافرمانی و جرکت در جهت عدم خواست دشمن می دانند،
مگر اینکه بگیم(اللهم الا ان یقال!!!) آقایون، این مستکبرین رو اصلا دشمن نمی دونن!!! که دیگه واویلا به احوالشون!
وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی گفت که از منتشرشدن فیلم بازداشت ملوانان آمریکایی در ایران خشمگین شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اصولگرایان ،“جان کری” وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز در واکنش به پخش فیلم نظامیان آمریکایی بازداشت شده در ایران گفت: این خیلی خیلی تأسفآور و نامناسب بود و من بهعنوان یک ملوان سابق و عضو ارتش، خشمگین شده و این موضوع را مستقیماً به همتای خود ابراز میدارم.
تصاویر ویدیویی نشان میدهد که
سؤال: آیا در قرآن، دلیلى براى شرکت در راهپیمایى و تظاهرات داریم؟
پاسخ: خداوند در قرآن مىفرماید: «ولایَطؤون مَوطئاً یَغیظُ الکفّار ... الّا کُتب لهم به عَملٌ صالح» «1» هیچ حرکت دسته جمعى که کفّار را عصبانى کند، صورت نمىگیرد مگر این که براى آن، پاداش عمل صالح ثبت مىشود.
آرى، راهپیمایىهایى که دشمنان اسلام و مسلمین را عصبانى کند، عمل صالح است.
این راهپیمایىها (بخصوص آنگاه که از طریق وسایل ارتباطى و ماهوارهها منعکس مىشود) اگر براى اهداف مقدسى صورت گیرد، نوعى حضور در صحنه، عبادت دسته جمعى و امر به معروف و نهى از منکر عملى و عامل تقویت روحیّه مردم و تهدید دشمن است.
یعنى حرکتهاى دسته جمعى که کفار را به غیظ در مىآورد. غیظ غیر از غضب است. آدم که جوش مىآورد، مىگویند: غضب، وقتى خیلى سر رفت مىگویند: غیظ، یعنى آب گرم است و آب جوش. غضب آب گرم است و غیظ آب جوش. غضب وقتى زیاد پر رنگ شد، غیظ مىشود. قرآن مىگوید: «وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً» یعنى حرکتهایى که مىکنند «یَغیظُ الْکُفَّارَ» این راهپیمایىها و این از خانه بیرون ریختنها که «یَغیظُ الْکُفَّارَ» کفار وشاخهها و هوادارانش را به غیظ در مىآورد، این حرکتها کارى نیست، «إِلَّا کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ» مگر این که در مقابل این حرکتها عمل صالحى انجام دهند. یعنى کسى که خدایى شد، رأى دادنش، 15 خردادش، همهى کارهایش خدایى مىشود. نجارى و کشاورزى او هم خدایى مىشود.
. انتخاب پیش میآید به چه کسى رأى بدهیم به کسىدرذى بدهیم که اگر این مجلس برود بیشتر از همه کفار غیض میکنند. یکى از خطکشهاى ما، «یَغیظُ الْکُفَّارَ»، است حتى در تعیین مرجع حساب کنیم بین چندتایى که معین شدهاند کدام یکى هست که اگر مرجعیتاش گل کند مرجعیتاش بالا برود آمریکا بیشتر از همه غیض میکند غیض کفار براى ما ارزش است. هر کارى که کفار را عصبانى میکند آن کار حق است هر کارى را که کفار از ما راضى باشند آن کار ... چون آیه داریم هر وقت دیدید کفار از شما راضى هستند در مسلمانیات شک کن، «وَ لَنْ تَرْضى عَنْکَ الْیَهُودُ وَ لَا النَّصارى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ» (بقره/ 120)، یهودیها مسیحیها از شما راضى نیستند جز اینکه بفهمند در خط آنها هستى اگر یک وقت گفتند آمریکا یا اسرائیل از شما راضى هستند پیداست یا آمریکایى هستیم یا اسرائیلى.
خلاصه ملاک اینکه ما حق هستیم یا باطل اگر کفار از ما راضى بودند راه ما باطل است اگر غیض کفار را درآوردیم، حق هستیم
آدمى که اخلاص دارد براى تمامى کارهایش اجر قایل است. مىفرماید: «لا یُصیبُهُمْ ظَمَأٌ وَ لا نَصَبٌ وَ لا مَخْمَصَهٌ فى سَبیلِ اللَّهِ وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُ الْکُفَّارَ وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلًا إِلَّا کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لا یُضیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنینَ» (توبه/ 120) تشنگى، درد سر، گرسنگى، قدم زدن و رژه و مانور، هر گرد و خاکى که در چشمت رفت، هر تیغى که به پایت رفت، هر بلندى که رفتى، هر درهاى که پایین آمده، هر پنچرگیرى که کردى، هر جست و خیزى که کردى «کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ» براى تک تک کارهایت عمل صالح مىنویسد. یعنى آن کسى که در دفاع مقدس، عدس پاک مىکند، هر عدسى که از زیر انگشتش رد مىشود تا شنش را جدا کند، براى هر عدسش، یک اجر است. کسى که یک چنین ایمانى داشته باشد. خیلى راحت است
من رفتم مسجدى که آقاى محترم و همه سبوح قدوس مرگ بر آمریکا نمىگویند و مرگ بر اسرائیل ولى همه نماز شب مىخوانند به آقا گفتم اجازه مىدهید چند دقیقه صحبت کنم ایشان به من لطف داشت اجازه داد، نه اینکه با انقلاب مخالف باشند فکر مىکنند «مرگ بر آمریکا» سیاسى وتسبیحات حضرت زهرا (س) عبادى است این را هم باید گفت: تسبیحات ثواب هزار رکعت نماز است این را بگویید مرگ بر آمریکا را هم بگویید.
گفتم آقایان که نماز شب و نماز جماعت مىخوانید با این جمعیت ولى شما 50% درصد مسلمان هستید چون قرآن مىفرماید: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ تَراهُمْ رُکَّعاً سُجَّداً یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْواناً» (فتح/ 29) مسلمان باید نسبت به کفار خشن باشد و نسبت به مسلمان رحم داشته باشد و بعد مىفرماید: «تَراهُمْ رُکَّعاً سُجَّداً» رکوع و سجود بعد از مرگ بر آمریکا است. اول باید مرگ بر آمریکا و درود بر فلسطین بگوئید و بعد رکوع و سجود.
پس شما اگر گفتید: مرگ بر آمریکا سیاسى نیستید بلکه قرآنى هستید حالا بگوئید همسر گفتند: مرگ بر آمریکا حالا درست شد گاهى هم فکر مىکنند راهپیمایىها سیاسى و درست شده بعد از انقلاب است که تقاضا مىکنم آیه 119 سوره توبه را عنایت کنید
ذلِکَ بِأَنَّهُمْ لا یُصِیبُهُمْ ظَمَأٌ أی عطش وَ لا نَصَبٌ أی عناء وَ لا مَخْمَصَةٌ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أی جوع وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغِیظُ الْکُفَّارَ یعنی لا یدخلون بلاد الکفار وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلًا یعنی قتلا و أسرا إِلَّا کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ- إِنَّ اللَّهَ لا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِین
این حرکت عظیم و پُرافتخارِ بیستودوی بهمن امسال، دشمنان را سوزاند. به ملت بزرگ ما مژده باد که با حرکت هوشیارانهی خودشان توانستند دشمن را دچار درد و غیظ کنند. «قل موتوا بغیظکم»(4). این غیظ، با حرکت انقلابی ملت ما، در دل دشمنان بهوجود آمد. این ملت، ملت آگاهی است. حرکتی که بر دوش چنین ملتی باشد، تمام شدنی نیست.
بعد از بیستودوم بهمن، دستگاههای استکبار مرتب در کار هستند تا شاید بتوانند به گونهیی، اثر این حرکت عظیم را از بین ببرند که البته نمیتوانند و نخواهند توانست. امروز، تبلیغات رادیوهای بیگانه در بالاترین حجم خود، علیه جمهوری اسلامی تلاش میکند. این، بعد از بیستودوی بهمن است. البته، در طول یازده سال گذشته، در چند برهه تهاجم همه جانبه و پُر از غیظ و حقد و کینهی رادیوهای بیگانه و خبرگزاریهای خارجی را یادمان است که پیداست این خبرگزاریها و رادیوها، غالباً به مراکز واحدی منتهی میشوند و ابزاری در دست سرمایهداران و صهیونیستها و گردانندگان دنیای استکبار و استثمارِ امروز هستند.
ِ السَّلَامُ عَلَى مُبِیرِ الْکُفَّارِ السَّلَامُ عَلَى غَیْظِ الْفُجَّار