نور در حرم نور

تفسیر قران در محضر حضرت معصومه سلام الله علیها

نور در حرم نور

تفسیر قران در محضر حضرت معصومه سلام الله علیها

کلمات کلیدی

آخرین نظرات

11-4 کاری که موجب خشم کفار شود ارزشمند است (توبه/120)

چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۱۵ ق.ظ

9:120

۹۵/۰۳/۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین منیب

n11

نظرات  (۲۲)

۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۳۳ سلمان علی زاده
کدام یک از مردم این مرز و بوم ــ غیر از گروهی اندک و فریب خورده و یا خودفروخته ــ را می‌توان یافت که خشم و غضب دشمنان قسم خورده اسلام و ایران و انقلاب نسبت به این یا آن شخصیت درون نظام را نشانه صحت و درستی بینش و منش آنان نداند؟ و یا حمایت همان دشمنان بیرونی از فلان و بهمان شخص را، دلیل محکم و قابل استنادی برای نامطلوب بودن و ضرورت طرد آنها تلقی نکند؟ از امام صادق علیه السلام نقل‌است که می‌فرمایند؛ «از میان دو نفر، آن را که مطلوب دشمنان ماست کنار بگذارید و آن را که مورد خشم و غضب دشمنان ماست ترجیح بدهید».
۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۳۷ سلمان علی زاده
امام جمعه موقت سمنان با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و حضور پرشور مردم در این مراسم آن را دارای دو پیام بیعت مردم با امام خمینی (ره) و بیعت با مقام معظم رهبری دانست.

احمد پناهی با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران دشمن شناس است تصریح کرد: این حضور ملت ایران در صحنه‌های این چنینی بیانگر دشمن شناسی آنان است و سبب شاد شدن دوستان و خشمگین شدن دشمنان امام و انقلاب می‌شود.

۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۳۹ سلمان علی زاده

پیامبر(ص) درباره ضرورت شناخت دشمن می فرماید:«ألا و ان أعقل الناس عبد عرف ربه فأطاعه و عرف عدوه فعصاه»

آگاه باشید، عاقل ترین مردم کسی است که خدایش را بشناسد و از او پیروی کند، و دشمن را نیز بشناسد و آنگاه نافرمانیش نماید. در حدیثی دیگر پیامبر(ص) می فرماید:«مردم اگر به ده چیز شناخت پیدا کنند، سعادت دنیا و آخرتشان تأمین است، که یکی از آن امور شناخت ابلیس و یاورانش می باشد.»

همچنین امام علی علیه السلام می فرمایند:” واعلموا انکم لن تعرفوا الرشد، حتی تعرفوا الذی ترکه ولن تأخذوا بمیثاق الکتاب حتی تعرفوا الذی نقضه و لن تمسکوا به حتی تعرفوا الذی نبذه…؛”

«و بدانید که رشد نمی یابید مگر که ترک کنندگان آن را بشناسید و هرگز به کتاب خدا چنگ نمی زنید، مگر که فروفکننده آن را چنانکه باید، شناخته باشید.» امام علی علیه السلام ماهیت دشمنان اسلام را چنین معرفی می کند:«به بالادست خود نافرمان، به زیردست، ستم کننده، و با ستمکار هم دست اند.»

۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۴۳ سلمان علی زاده

این مطلب بالا فوق العاده است در مقابل کسانی که ادعای عاقل بودن و مجمع عقلا تشکیل دادن دارند، آقا رسول الله عاقل ترین کار را عصیان و نافرمانی و جرکت در جهت عدم خواست دشمن می دانند،

مگر اینکه بگیم(اللهم الا ان یقال!!!) آقایون، این مستکبرین رو اصلا دشمن نمی دونن!!! که دیگه واویلا به احوالشون!

۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۴۵ سلمان علی زاده
جان کری:
از انتشار فیلم بازداشت ملوانان آمریکایی در ایران خشمگین شدم!

وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی گفت که از منتشرشدن فیلم بازداشت ملوانان آمریکایی در ایران خشمگین شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اصولگرایان ،“جان کری” وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز در واکنش به پخش فیلم نظامیان آمریکایی بازداشت شده در ایران گفت: این خیلی خیلی تأسف‌آور و نامناسب بود و من به‌عنوان یک ملوان سابق و عضو ارتش، خشمگین شده و این موضوع را مستقیماً به همتای خود ابراز می‌دارم.

تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد که

۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۲۶ امیرحسین صفاریان
#نکته

سؤال: آیا در قرآن، دلیلى براى شرکت در راهپیمایى و تظاهرات داریم؟

پاسخ: خداوند در قرآن مى‏فرماید: «ولایَطؤون مَوطئاً یَغیظُ الکفّار ... الّا کُتب لهم به عَملٌ صالح» «1» هیچ حرکت دسته جمعى که کفّار را عصبانى کند، صورت نمى‏گیرد مگر این که براى آن، پاداش عمل صالح ثبت مى‏شود.

آرى، راهپیمایى‏هایى که دشمنان اسلام و مسلمین را عصبانى کند، عمل صالح است.

این راهپیمایى‏ها (بخصوص آنگاه که از طریق وسایل ارتباطى و ماهواره‏ها منعکس مى‏شود) اگر براى اهداف‏ مقدسى صورت گیرد، نوعى حضور در صحنه، عبادت دسته جمعى و امر به معروف و نهى از منکر عملى و عامل تقویت روحیّه مردم و تهدید دشمن است.


۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۰ امیرحسین صفاریان
#نکته

یعنى حرکتهاى دسته جمعى که کفار را به غیظ در مى‏آورد. غیظ غیر از غضب است. آدم که جوش مى‏آورد، مى‏گویند: غضب، وقتى خیلى سر رفت مى‏گویند: غیظ، یعنى آب گرم است و آب جوش. غضب آب گرم است و غیظ آب جوش. غضب وقتى زیاد پر رنگ شد، غیظ مى‏شود. قرآن مى‏گوید: «وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً» یعنى حرکت‏هایى که مى‏کنند «یَغیظُ الْکُفَّارَ» این راهپیمایى‏ها و این از خانه بیرون ریختن‏ها که‏ «یَغیظُ الْکُفَّارَ» کفار وشاخه‏ها و هوادارانش را به غیظ در مى‏آورد، این حرکت‏ها کارى نیست، «إِلَّا کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ» مگر این که در مقابل این حرکت‏ها عمل صالحى انجام دهند. یعنى کسى که خدایى شد، رأى دادنش، 15 خردادش، همه‏ى کارهایش خدایى مى‏شود. نجارى و کشاورزى او هم خدایى مى‏شود.


۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۵ امیرحسین صفاریان
#نکته

. انتخاب پیش میآید به چه کسى رأى بدهیم به کسى‏درذى بدهیم که اگر این مجلس برود بیشتر از همه کفار غیض میکنند. یکى از خطکشهاى ما، «یَغیظُ الْکُفَّارَ»، است حتى در تعیین مرجع حساب کنیم بین چندتایى که معین شده‏اند کدام یکى هست که اگر مرجعیتاش گل کند مرجعیت‏اش بالا برود آمریکا بیشتر از همه غیض میکند غیض کفار براى ما ارزش است. هر کارى که کفار را عصبانى میکند آن کار حق است هر کارى را که کفار از ما راضى باشند آن کار ... چون آیه داریم هر وقت دیدید کفار از شما راضى هستند در مسلمانیات شک کن، «وَ لَنْ تَرْضى عَنْکَ الْیَهُودُ وَ لَا النَّصارى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ» (بقره/ 120)، یهودیها مسیحیها از شما راضى نیستند جز اینکه بفهمند در خط آنها هستى اگر یک وقت گفتند آمریکا یا اسرائیل از شما راضى هستند پیداست یا آمریکایى هستیم یا اسرائیلى.
 

خلاصه ملاک اینکه ما حق هستیم یا باطل اگر کفار از ما راضى بودند راه ما باطل است اگر غیض کفار را درآوردیم، حق هستیم‏

1
۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۶ امیرحسین صفاریان
#نکته

آدمى که اخلاص دارد براى تمامى کارهایش اجر قایل است. مى‏فرماید: «لا یُصیبُهُمْ ظَمَأٌ وَ لا نَصَبٌ وَ لا مَخْمَصَهٌ فى سَبیلِ اللَّهِ وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُ الْکُفَّارَ وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلًا إِلَّا کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لا یُضیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنینَ» (توبه/ 120) تشنگى، درد سر، گرسنگى، قدم زدن و رژه و مانور، هر گرد و خاکى که در چشمت رفت، هر تیغى که به پایت رفت، هر بلندى که رفتى، هر دره‏اى که پایین آمده، هر پنچرگیرى که کردى، هر جست و خیزى که کردى‏ «کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ» براى تک تک کارهایت عمل صالح مى‏نویسد. یعنى آن کسى که در دفاع مقدس، عدس پاک مى‏کند، هر عدسى که از زیر انگشتش رد مى‏شود تا شنش را جدا کند، براى هر عدسش، یک اجر است. کسى که یک چنین ایمانى داشته باشد. خیلى راحت است‏


۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۹ امیرحسین صفاریان
#نکته

من رفتم مسجدى که آقاى محترم و همه سبوح قدوس مرگ بر آمریکا نمى‏گویند و مرگ بر اسرائیل ولى همه نماز شب مى‏خوانند به آقا گفتم اجازه مى‏دهید چند دقیقه صحبت کنم ایشان به من لطف داشت اجازه داد، نه اینکه با انقلاب مخالف باشند فکر مى‏کنند «مرگ بر آمریکا» سیاسى وتسبیحات حضرت زهرا (س) عبادى است این را هم باید گفت: تسبیحات ثواب هزار رکعت نماز است این را بگویید مرگ بر آمریکا را هم بگویید.

گفتم آقایان که نماز شب و نماز جماعت مى‏خوانید با این جمعیت ولى شما 50% درصد مسلمان هستید چون قرآن مى‏فرماید: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ تَراهُمْ رُکَّعاً سُجَّداً یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْواناً» (فتح/ 29) مسلمان باید نسبت به کفار خشن باشد و نسبت به مسلمان رحم داشته باشد و بعد مى‏فرماید: «تَراهُمْ رُکَّعاً سُجَّداً» رکوع و سجود بعد از مرگ بر آمریکا است. اول باید مرگ بر آمریکا و درود بر فلسطین بگوئید و بعد رکوع و سجود.

پس شما اگر گفتید: مرگ بر آمریکا سیاسى نیستید بلکه قرآنى هستید حالا بگوئید همسر گفتند: مرگ بر آمریکا حالا درست شد گاهى هم فکر مى‏کنند راهپیمایى‏ها سیاسى و درست شده بعد از انقلاب است که تقاضا مى‏کنم آیه 119 سوره توبه را عنایت کنید


۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۴۲ امیرحسین صفاریان
#پیشنهاد
به دلیل نزدیکی راهیپیمایی روز قدس، و همچنین انتخابات ریاست جمهوری، تاکید بر این موضوع که این کار ها مقدس و دارای جزای اخروی هستند بسیار مهم است و گروهی از دینداران ضد حکومت را به خیابانها خواهد کشید انشاالله.
۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۴۳ امیرحسین صفاریان
#تفسیر قمی
<!-- p.MsoFootnoteText, li.MsoFootnoteText, div.MsoFootnoteText {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-link:"Footnote Text Char"; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; text-align:justify; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:10.0pt; font-family:"Traditional Arabic","serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Traditional Arabic; mso-bidi-language:AR-SA;} span.MsoFootnoteReference {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; vertical-align:super;} span.FootnoteTextChar {mso-style-name:"Footnote Text Char"; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-unhide:no; mso-style-locked:yes; mso-style-link:"Footnote Text"; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:"Traditional Arabic","serif"; mso-ascii-font-family:"Traditional Arabic"; mso-hansi-font-family:"Traditional Arabic"; mso-bidi-font-family:Traditional Arabic; mso-bidi-language:AR-SA;} -->

ذلِکَ بِأَنَّهُمْ لا یُصِیبُهُمْ ظَمَأٌ أی عطش‏ وَ لا نَصَبٌ‏ أی عناء وَ لا مَخْمَصَةٌ فِی سَبِیلِ اللَّهِ‏ أی جوع‏ وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغِیظُ الْکُفَّارَ یعنی لا یدخلون بلاد الکفار وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلًا یعنی قتلا و أسرا إِلَّا کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ- إِنَّ اللَّهَ لا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِین‏


۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۵۲ امیرحسین صفاریان
#نکته
بابی در کتاب شریف بحار الانوار هست تحت عنوان:
باب أن العمل جزء الإیمان و أن الإیمان مبثوث على الجوارح‏
۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۵۶ امیرحسین صفاریان
#بیانات
ا ملت ایران، از این حقیقت به خود میبالیم که به خاطر خدا و اسلام و قرآن، مورد کینه و عداوت مستکبران و گردنکشان عالم قرار گرفته‌ایم. جوانان ما به خود میبالند که در جبهه‌های گوناگون، به خاطر اسلام جنگیدند و محنت کشیدند. هر رنجی در راه خدا و برای دفاع از ارزشهای اسلامی و از قرآن، یک حسنه است؛ «ذلک بانّهم لایصیبهم ظمأ و لانصب و لامخمصة فی سبیل‌اللَّه و لایطؤن موطئا یغیظ الکفّار و لاینالون من عدوّ نیلا الّا کتب لهم به عمل صالح» (۱). این، شعار ماست. ملت ایران هر سختییی که کشیده‌اند، برای خدا کشیده‌اند و به آن افتخار میکنند.
 
اما حقیقت روشن دیگر این است که آنچه بالاخره پیروز خواهد شد، راه خداست. تاریخ این را بر ما ثابت کرده، و سرگذشت دوران معاصر بشریت هم این را به اثبات رسانده است. ما برای خدا صبر و مقاومت میکنیم و میدانیم که نصرت هم پشت سر این صبر و مقاومت هست؛ «ولینصرنّ اللَّه من ینصره» (۲).
۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۵۸ امیرحسین صفاریان
#بیانات
همه‌ی عصبانیت و غیظ ابرقدرتها، از همین حضور شما مردم در صحنه‌هاست. اگر میتوانستند میلیاردها دلار خرج کنند و بین ملت و این دولتی که با همه‌ی وجود دارد برای مردم کار میکند و زحمت میکشد - این دولت و این رئیس‌جمهور(7) و این مسؤولان، واقعاً با همه‌ی وجودشان، همّ و غمی جز خدمت به مردم ندارند - فاصله بیندازند، دریغ نمیکردند.
۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۰۱ امیرحسین صفاریان
#بیانات
بعضی با این تحلیل غلط که به دشمنان امتیاز بدهیم تا عصبانیت آنها را نسبت به خودمان کم کنیم، عملاً منافع آنها را بر منافع ملت ترجیح میدهند؛ این اشتباه است. عصبانیت آنها ناشی از این است که شما هستید، ناشی از این است که جمهوری اسلامی هست، ناشی از این است که امام در اذهان مردم و در برنامه‌های این کشور زنده است، ناشی از این است که روز ۱۴ خرداد - روز رحلت امام - مردم در سرتاسر کشور به جوش و خروش می‌آیند؛ عصبانیت آنها مربوط به این چیزها است. عصبانیت دشمن را باید با اقتدار ملی علاج و جبران کرد.
۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۰۲ امیرحسین صفاریان
#بیانات
در این قضیه نیز عصبانیت جبهه‌ی استکبار نشان می‌دهد دست‌یابی ایران به فناوری انرژی هسته‌ای یک اقدام مؤثر در تقویت جبهه‌ی حق در جبهه‌گیری‌های جهانی است.
۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۰۴ امیرحسین صفاریان
#پیشنهاد
اشاره و تاکید به این نکته که عصبانیت و غیظ آمریکا خط کش کار های ماست بسیار مهم است. به این بیان که هر کاری که کردیم آنها تعریف کردند بدانیم که اشتباه رفته ایم و هر کاری که کردیم و آنها را ناراحت کردیم بدانیم کار درستی انجام داده ایم. به همین صورت اشخاصی که در انتخابات انتخاب میکیم.
۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۲۱ امیرحسین صفاریان
#بیانات

این حرکت عظیم و پُرافتخارِ بیست‌ودوی بهمن امسال، دشمنان را سوزاند. به ملت بزرگ ما مژده باد که با حرکت هوشیارانه‌ی خودشان توانستند دشمن را دچار درد و غیظ کنند. «قل موتوا بغیظکم»(4). این غیظ، با حرکت انقلابی ملت ما، در دل دشمنان به‌وجود آمد. این ملت، ملت آگاهی است. حرکتی که بر دوش چنین ملتی باشد، تمام شدنی نیست.

بعد از بیست‌ودوم بهمن، دستگاههای استکبار مرتب در کار هستند تا شاید بتوانند به گونه‌یی، اثر این حرکت عظیم را از بین ببرند که البته نمیتوانند و نخواهند توانست. امروز، تبلیغات رادیوهای بیگانه در بالاترین حجم خود، علیه جمهوری اسلامی تلاش می‌کند. این، بعد از بیست‌ودوی بهمن است. البته، در طول یازده سال گذشته، در چند برهه تهاجم همه جانبه و پُر از غیظ و حقد و کینه‌ی رادیوهای بیگانه و خبرگزاریهای خارجی را یادمان است که پیداست این خبرگزاریها و رادیوها، غالباً به مراکز واحدی منتهی میشوند و ابزاری در دست سرمایه‌داران و صهیونیستها و گردانندگان دنیای استکبار و استثمارِ امروز هستند.


۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۲۴ امیرحسین صفاریان
#حدیث
در یکی از زیارات امیرالمومنین روحی له الفداء آمده است:
<!-- p.MsoFootnoteText, li.MsoFootnoteText, div.MsoFootnoteText {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-link:"Footnote Text Char"; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; text-align:justify; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:10.0pt; font-family:"Traditional Arabic","serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Traditional Arabic; mso-bidi-language:AR-SA;} span.MsoFootnoteReference {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; vertical-align:super;} span.FootnoteTextChar {mso-style-name:"Footnote Text Char"; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-unhide:no; mso-style-locked:yes; mso-style-link:"Footnote Text"; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:"Traditional Arabic","serif"; mso-ascii-font-family:"Traditional Arabic"; mso-hansi-font-family:"Traditional Arabic"; mso-bidi-font-family:Traditional Arabic; mso-bidi-language:AR-SA;} -->

ِ السَّلَامُ عَلَى مُبِیرِ الْکُفَّارِ السَّلَامُ عَلَى غَیْظِ الْفُجَّار


۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۲۷ امیرحسین صفاریان
#حدیث
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: کَظْمُ الْغَیْظِ عَنِ الْعَدُوِّ فِی دَوْلَاتِهِمْ تَقِیَّةً حَزْمٌ لِمَنْ أَخَذَ بِهِ وَ تَحَرُّزٌ مِنَ التَّعَرُّضِ لِلْبَلَاءِ فِی الدُّنْیَا وَ مُعَانَدَةُ الْأَعْدَاءِ فِی دَوْلَاتِهِمْ وَ مُمَاظَّتُهُمْ فِی غَیْرِ تَقِیَّةٍ تَرْکُ أَمْرِ اللَّهِ فَجَامِلُوا النَّاسَ یَسْمَنْ ذَلِکَ لَکُمْ عِنْدَهُمْ وَ لَا تُعَادُوهُمْ فَتَحْمِلُوهُمْ عَلَى رِقَابِکُمْ فَتَذِلُّوا.
۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۳۰ امیرحسین صفاریان
#حدیث
باز در زیارات امیر المومنین علیه السلام آمده است:
 غَیْظِ الْکَافِرِینَ و کُرْهِ الْحَاسِدِینَ وَ صِغَرِ الْفَاسِقِین‏

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی