نور در حرم نور

تفسیر قران در محضر حضرت معصومه سلام الله علیها

نور در حرم نور

تفسیر قران در محضر حضرت معصومه سلام الله علیها

کلمات کلیدی

آخرین نظرات

10-2 عهد شکنی مشرکان (توبه 8 و 10 و 12)

جمعه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۵۳ ب.ظ

9:89:109:12

۹۵/۰۳/۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
استاد ابوالقاسم

n10

نظرات  (۸)

۲۶ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۳۵ سلمان علی زاده
 آمریکا با همان دات و نهاد ولی با لباسی جدید به کینه توزی های خود ادامه خواهد داد و قطعا با بهانه های بی اساس ضربع زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ترک نخواهد کرد.

این نماینده مردم در خانه ملت، تحریم های جدید را نقض آشکار برجام دانست و گفت: دولت موظف است  قبل از آنکه آمریکا به خود مغرور شود و اقدام دیگری انجام دهد، با توجه به دستورات قرآن و بیانات هبر انقلاب، در اقدامی درخور و منسب از حیثیت و منافع نظام و مردم محافظت کند و اجازه این عهد شکنی ها را به دشمنان قسم خورده این مرز و بوم ندهد.

۲۶ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۳۸ سلمان علی زاده
در طول 35 سال اخیر توهین‌ها و اهانت‌های متعددی را ملت ایران از سوی استکبار جهانی شاهد بوده و قرار بود بعد از مذاکرات تحریم‌ها کاهش یابد و ملت ایران نیز در اعتماد خود به دولت آمریکا بازنگری کنند و با این رویه فکری استکبار، که بعد از توافقات مدام اعلام می کنند هنوز تمام گزینه‌ها روی میز است اصلا در دیدگاه ملت ایران قابل قبول نیست چرا که ملت ایران عهد شکنی را قبول ندارند.
۲۶ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۴۲ سلمان علی زاده
حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به موضوع تفاهم نامه برجام، ابراز داشتند: ما پس از چندین سال مطابق با تفاهم نامه برجام با دشمن عهد، پیمان و قرارداد بسته ایم؛ پس مطابق با دستورات حضرت امیر(ع)، ضمن وفای به عهد، باید مراقب دسیسه های دشمنان بوده و مواظب بدعهدی های آنان باشیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: از مسئولانی که برای موضوع برجام زحمت کشیده اند، تشکر می کنیم؛ اما در عین حال دشمن، دشمن است و باید مراقب باشید و اگر آنان به عهد و پیمان عمل نکردند، شما مقاوم باشید و عقب نشینی نکنید.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به عباراتی از نامه امام علی(ع) به مالک اشتر در کتاب نهج البلاغه، اظهار داشتند: حضرت در بخشی از این نامه فرموده است: «اگر دشمنت تو را به صلح فراخواند، از آن روی برمتاب که خشنودی خدای در آن‌نهفته است.صلح سبب بر آسودن سپاهیانت ‌شود و تو را از غم و رنج ‌برهاند و کشورت را امنیت‌ بخشد؛ ولی پس از پیمان صلح، از دشمن برحذر باش و نیک‌ برحذر باش؛ زیرا دشمن، چه بسا نزدیکی کند تا تو را به غفلت فرو گیرد. پس‌دوراندیشی را از دست منه و حسن ظن را به یک سو نه و اگر میان خود و دشمنت‌پیمان دوستی بستی و امانش دادی به عهد خویش وفا کن و امانی را که داده‌ای، نیک، رعایت نمای. در برابر پیمانی که بسته‌ای و امانی که داده‌ای خود را سپر ساز، زیرا هیچ یک از واجبات خداوندی که مردم با وجود اختلاف در آراء و عقاید، در آن همداستان و همرای هستند، بزرگتر از وفای به عهد و پیمان نیست.حتی مشرکان هم وفای به ‌عهد را در میان خود لازم می‌شمردند؛ زیرا عواقب ناگوار غدر و پیمان شکنی را دریافته بودند؛ پس در آنچه بر عهده گرفته‌ای، خیانت مکن و پیمانت را مشکن و خصمت را به پیمان مفریب؛ زیرا تنها نادانان شقی در برابر خدای تعالی، دلیری کنند».

۲۶ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۴۴ سلمان علی زاده
رهبر انقلاب بارها در سخنرانی هایی که داشته اند به دستگاه دیبلماسی کشور اعلام کردند: رهبر انقلاب با اشاره به این واقعیت که در دیدگاه آمریکائیها گفتگو به معنای مذاکره برای رسیدن به راه حل منطقی نیست و از نظر آنها گفتگو بمعنای وادار کردن طرف مقابل برای قبول حرفشان است، بنابراین ما همواره این نوع گفتگو را تحمیلی می دانیم و جمهوری اسلامی ایران نیز زیر بار تحمیل نمی رود، با تاکید مجدد بر خوشبین نبودن به چنین گفتگوئی افزودند: البته من مخالفتی هم ندارم ."

حالا که دنیا این پیش بینی رهبر انقلاب ایران در خصوص آینده مذاکرات ایران را پذیرفتند ولی برخی ها در داخل تلاش دارند به حرکات اشتباه خود اصرار کنند ، برجام و دوران پسابرجام را تنها راه برون رفت مشکلات به خصوص مسائل اقتصادی عنوان کنند.

این در حالی که آمریکا در قطعنامه ها وبیانیه های متعددی در دوران پسا برجام عهد شکنی کرد و در اقدامی که ناقض برجام در سرقتی آشکار دومیلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران در نزد بانک های خود به غارت برد.

همچنان دولتمردان ما به جای پیگیری توطئه های دشمنان و عهدشکنی هایی که انجام می دهند به دنبال انتقاد از منتقدین برجام هستند و آنها را "بد دل"عنوان می کنند.

افزایش قیمت و گرانی کالا و اجناس نتیجه شیطنت های پسا برجامی آمریکا در ایران است که اثرات منفی آن همچنان ادامه دارد.

آمریکا از یک طرف در میزه مذاکره در مقابل ملت ایران دم از خوبی می زند ولی از آن طرف از طریق نوکران سعودی خود در منطقه با استفاده از نقطه ضعف اقتصادی ایران که وابسته به نفت ،دست به شیطنت می زنند.

۲۶ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۵۱ سلمان علی زاده
امام جمعه موقت شیراز گفت: استکبار همواره عهدشکن بوده و به حد خود قانع نیست.
۲۶ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۰۰ سلمان علی زاده

حَدَّثَنِی مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ الْحَمِیدِ، وَ عَبْدُ الصَّمَدِ بْنُ مُحَمَّدٍ، جَمِیعاً عَنْ حَنَانِ بْنِ سَدِیرٍ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عَلَیْهِ السَّلَامُ یَقُولُ:

«دَخَلَ عَلَیَّ أُنَاسٌ مِنْ أَهْلِ الْبَصْرَةِ فَسَأَلُونِی عَنْ طَلْحَةَ وَ الزُّبَیْرِ، فَقُلْتُ لَهُمْ: کَانَا مِنْ أَئِمَّةِ الْکُفْرِ، إِنَّ عَلِیّاً عَلَیْهِ السَّلَامُ یَوْمَ الْبَصْرَةِ لَمَّا صَفَّ الْخُیُولَ، قَالَ لِأَصْحَابِهِ: لَا تَعْجَلُوا عَلَى الْقَوْمِ حَتَّى أُعْذِرَ فِیمَا بَیْنِی وَ بَیْنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ بَیْنَهُمْ.

فَقَامَ إِلَیْهِمْ فَقَالَ: یَا أَهْلَ الْبَصْرَةِ هَلْ تَجِدُونَ عَلَیَّ جَوْراً فِی حُکْمٍ؟ قَالُوا:

لَا.

قَالَ فَحَیْفاً فِی قَسَمٍ؟ قَالُوا: لَا.

قَالَ: فَرَغْبَةً فِی دُنْیَا أَخَذْتُهَا لِی وَ لِأَهْلِ بَیْتِی دُونَکُمْ، فَنَقِمْتُمْ عَلَیَّ فَنَکَثْتُمْ بَیْعَتِی؟ قَالُوا: لَا.

قَالَ: فَأَقَمْتُ فِیکُمُ الْحُدُودَ وَ عَطَّلْتُهَا عَنْ غَیْرِکُمْ؟ قَالُوا: لَا.

قَالَ: فَمَا بَالُ بَیْعَتِی تُنْکَثُ وَ بَیْعَةُ غَیْرِی لَا تُنْکَثُ! إِنِّی ضَرَبْتُ الْأَمْرَ أَنْفَهُ وَ عَیْنَهُ فَلَمْ أَجِدْ إِلَّا الْکُفْرَ أَوِ السَّیْفَ.

ثُمَّ ثَنَى إِلَى صَاحِبِهِ فَقَالَ: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى یَقُولُ فِی کِتَابِهِ: وَ إِنْ‏

قرب الإسناد (ط - الحدیثة)، متن، ص: 97

نَکَثُوا أَیْمانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا فِی دِینِکُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَیْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ‏ «1»، فَقَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ عَلَیْهِ السَّلَامَ: وَ الَّذِی فَلَقَ الْحَبَّةَ، وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ، وَ اصْطَفَى مُحَمَّداً بِالنُّبُوَّةِ، إِنَّهُمْ لَأَصْحَابُ هَذِهِ الْآیَةِ وَ مَا قُوتِلُوا مُنْذُ نَزَلَتْ» «2».

۲۶ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۱۰ امیرحسین صفاریان
رفتار آمریکایی‌ها همواره خباثت‌آمیز و همراه با عناد بوده است؛ بنابراین تصور اینکه مسائل ایران و آمریکا سوءتفاهم است و از طریق مذاکره و به شیوه‌ی «پنجاه-پنجاه» قابل حل است، تصوری غیر واقعی و غلط است......... مسئله‌ی اصلی آمریکایی‌ها، موجودیت جمهوری اسلامی ایران است که با مذاکره و رابطه حل نمی‌شود زیرا قدرت و استقلال ناشی از اسلام برای استکبار غیر قابل قبول است.....................این تنزل پایانی ندارد همان‌گونه که اکنون بعد از موضوع هسته‌ای، موضوع موشکی را پیش کشیده‌اند، بعد از موشک، نوبت به حقوق بشر می‌رسد، بعد از حقوق بشر، موضوع شورای نگهبان، سپس موضوع ولایت فقیه و در نهایت قانون اساسی و حاکمیت اسلام مطرح خواهد شد؛ بنابراین تصور اینکه جمهوری اسلامی می‌تواند با آمریکایی‌ها به مصالحه برسد، تصور نادرستی است...... هم افرادی که از برجام تمجید می‌کنند و هم مخالفان و منتقدان آن، در بیان نظرات خود گاهی مبالغه و اغراق می‌کنند، درحالی‌که برجام هم «نقاط مثبت و محسّنات» دارد و هم «نقاط ضعف و معایب».
محسّنات برجام همان مواردی بود که جمهوری اسلامی را به روی آوردن به مذاکرات ترغیب کرد که البته خیلی از آن محسّنات تأمین نشد.این معایب مواردی است که ما همیشه از آن بیمناک بودیم و تکرار می‌کردیم که طرف مقابل، طرف بدعهد و بدذاتی است که دبّه در می‌آورد و زیر قول خود می‌زند.
جمهوری اسلامی ابتدائاً برجام را نقض نخواهد کرد، زیرا وفای به عهد، دستور قرآنی است اما اگر تهدید نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر پاره کردن برجام عملی شود، جمهوری اسلامی برجام را آتش خواهد زد که این کار هم دستوری قرآنی درباره‌ی نقض عهد متقابل است.وظیفه‌ی طرف مقابل، برطرف کردن تحریم‌ها بود اما به این وظیفه عمل نکرده یعنی بخشی از تحریم‌ها را به‌نحوی برداشته‌ اما در عمل تحریم‌ها برداشته نشده است.
آمریکایی‌ها تحریم‌های اولیه را به‌طور کامل حفظ کرده‌اند که این مسئله بر تحریم‌های ثانویه نیز که قرار بود برطرف شود اثر می‌گذارد.دست‌اندرکاران به این واقعیات توجه و دقت کنند و این حرف را تکرار نکنند که تحریم‌ها برداشته شده است.مقامات دولت آمریکا در زبان و بخشنامه می‌گویند که مانعی برای معاملات بانکی با ایران وجود ندارد اما در عمل کاری می‌کنند که بانک‌ها جرئت معامله با ایران را نداشته باشند.ما پیش‌پرداخت‌ها و تعهدات خود را پی‌درپی انجام دادیم و غنی‌سازی ۲۰ درصد، فردو و اراک را تعطیل کردیم، اما طرف مقابل همچنان متوقع است.امروز دسترسی به درآمدهای نفتی کشور کاری دشوار و هزینه‌دار است و پول‌هایی هم که در بانک‌های دیگر کشورها داریم، هنوز به جمهوری اسلامی برنگشته است چرا که این پول‌ها به دلار است و انتقال آنها به دلیل دشمنی و بدعهدی آمریکا قفل شده است.........حق گرفتنی است آن هم از گرگی مثل آمریکا که باید حق را از دهانش بیرون کشید.
۲۶ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۱۴ امیرحسین صفاریان
#پیشنهاد
با توجه به صحبت های اخیر رهبری درمورد برجام و نقض عهد آمریکایی ها که قسمتی از آن در کامنت قبلی گذشت (البته هنوز بیانات منتشر نشده!)، به نظر میرسد ایشون دارن روشنگری میکنند در باره مذاکره کردن با کفار. چیزی که خیلی از افراد مصرانه اون را پیگیری کردند و حضرت آقا برای فهماندن اینکه مذاکره هیچ فایده ای نداره زیر بار این حرف رفتند. اما همه دیدند که طرف مقابل دبه در آورد و به تعهداتش عمل نکرد و مذاکره هیچ دردی را دوا نکرد. ایشون الان به روشنگری پرداختند تا دهان مخالفین را برای همیشه ببندند. همونجوریکه ایشون به روشنگری پرداخته و نقض عهد طرف مقابل را به رخ مخالفین میکشند، قطعا وظیفه ما نیز روشنگری را ایجاب میکنه. و چه فضایی مناسب تر از تریبونی که الان در دسترس است. فلذا عاجزانه خواهش میکنم این مطلب مهم تاکیدات بسیاری شود هر چند تمام وقت گرفته شود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی