اینها میخواستند که هر قوهای که احتمال بدهند که در مقابل اجانب بایستد و اربابها بایستد و هر فکری را که احتمال بدهند که این فکر در مقابل آنهاست، اگر بتوانند فکر را از او بگیرند. فکر را چه طور بگیرند؟ به اعتیاد به مشروبات، به اعتیاد به هروئین و امثال این مخدرات که فکر انسان را میگیرد؛ انسان را از میان تهی میکند، مراکز فحشایی که سرتاسر مملکت بود، مراکز فسادی که سرتاسر مملکت بود، خوب، این هم جوانها را مشغول میکرد به یک امور شهوانی که بکلی افکار را از دستشان میگرفت. این یک برنامه بود ... این برنامه روی یک حساب[بود]نه اینکه همین طوری میشد. یک حساب، حسابِ دقیق این کارها انجام میگرفت. و الآن روی یک حساب دقیق دارد یک کار دیگر انجام میگیرد. شما گمان نکنید که همین طوری الآن صد تا گروه پیدا شده، صد تا گروه اظهار وجود کردند، صد تا بیشتر میگویند هست! اظهار وجود کردهاند، این همین طوری نیست صد گروه در یک مملکتی اظهار وجود کنند؛ یعنی صد گروه با هم اختلاف پیدا بکنند؛ یعنی صد گروه با اسلام مخالف باشند بیشترشان. این همین طوری نیست که مِنباب اتفاق هر گروهی دلشان خواسته؛[تشکیل بدهند]خیر، یک دستی در کار است، که یا اینها دانسته هستند که خیانتکارند، چنانکه بسیاریشان اینطورند؛ یا ملتفت نیستند و توجه به مسائل سیاسی ندارند.
در یک موقعی که همۀ قدرتها جمع شد با هم و ملت را با هم منسجم کرد،[و]الآن که وقت این است که نتیجه گرفته بشود و سازندگی بشود، در این موقع آمدند گروههای مختلف؛ دستجات مختلف؛ احزاب مختلف؛ هرکسی یک طرفی یک گروهی درست کرد؛ بسیاریشان در مقابل نهضت و در مقابل اسلام، و بسیاریش هم اسم این را نمیبرند، لکن واقعش همین طور است. اینها یک مسائلی است که حساب کردند رویش خارجیها. حساب کردند رویش آنهایی که مطالعه کردند در افکار ما، در عادات ما، در جمعیتهای ما.
دشمن، افسر جنگ نرم ما را، که جوانها هستند، یک جور میپسندد، جمهوری اسلامی یک جور میپسندد. این را که در جمهوری اسلامی بر روی تدیّن، پاکدامنی، پارسایی و پرهیز از افراط غرایز تکیه میشود، حمل نکنند بر تعصّب و، به قول خودشان، دگماندیشی و تحجّر و مانند اینها؛ نه، این شیوهی تربیتی است، این برگرفته و برخاستهی از تعریف افسر و فرمانده جنگ نرم است. یکی از عرصههای چالش ما با آمریکا این است. آمریکاییها دلشان میخواهد جوانهای ما آن شجاعت را نداشته باشند، آن امید را نداشته باشند، آن انگیزه را نداشته باشند، آن تحرّک را نداشته باشند، آن توان جسمی را نداشته باشند، آن توان فکری را نداشته باشند، نسبت به دشمن خوشبین باشند، نسبت به فرماندهی خودی و عقبهی خودی بدبین باشند؛ جوان ما را دشمن اینجوری میپسندد. هدف تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و اینترنتی دشمن و همهی کارهای گوناگونی که میکند، که مخاطبش جوانهای ما باشند، این است؛ جوان ایرانی را میخواهد تبدیل کند به آنچنان عنصری؛ عنصری که نه ایمان درستی دارد، نه شجاعت آنچنانی دارد، نه انگیزهای دارد، نه امیدی دارد؛ میخواهد تبدیل کند به این. جمهوری اسلامی درست نقطهی مقابل [است]؛ میخواهد این جوان تبدیل بشود به یک عنصر فعّال و اثرگذار.
قرآن در این آیه بیان فلسفه ى تحریم، روى دو نکته تأکید دارد: یکى ضرر اجتماعى یعنى کینه و عداوت، و دیگرى ضرر معنوى یعنى غفلت از نماز و یاد خدا.
این آیه برجسته ترین اثر شراب و قمار را بازداشتن از یاد خدا و نماز دانسته است، اکنون جاى این سؤال است که اگر کارهاى عادّى مثل تجارت، ورزش، تحصیل و مطالعه و امثال آن نیز ما را سرگرم کرده و از یاد خدا و نماز بازدارد، آیا مانند شراب و قمار است؟ آرى، هر چه ما را از خدا غافل کند، مانند شراب و قمار ناپسند است، گرچه اسلام به خاطر لطف و آسان گرفتن، آن را حرام نکرده باشد.
در اهمیت تفرقه نیفتادن در
امت همین بس که حضرت هارون ع راضی به کفر برخی از امت شد ولی حاضر نشد که
بین آنها تفرقه بیفتد و امیرالمومنین ع هم پس از رسول خدا حاضر شد که خلافت
از او گرفته شود ولی تفرقه بین امت نیفتد
1 هر کس که عامل کینه و عداوت در میان مردم شود، مانند شیطان
است. «إِنَّما یُرِیدُ
الشَّیْطانُ ...»
4 از الفت و وحدت پاسدارى کنیم و با هر چه آنها را از بین مى
برد مبارزه کنیم. «إِنَّما یُرِیدُ الشَّیْطانُ أَنْ یُوقِعَ بَیْنَکُمُ الْعَداوَةَ»
9 با تمام عواملى که
باعث ایجاد کینه و دشمنى مى شود باید مبارزه کرد. «یُرِیدُ الشَّیْطانُ
أَنْ یُوقِعَ بَیْنَکُمُ الْعَداوَةَ وَ الْبَغْضاءَ») ... ( «فَهَلْ أَنْتُمْ
مُنْتَهُونَ»
اراده شیطان پیوسته بر این
است که بین شما عداوت و دشمنی ایجاد کند. یکی از روش های اصلی اش خمر (و هرچه
که ماهیت خمر را دارد {غافل می کند و عقل را می زداید} مثل مواد مخدر و شبکه
های اجتماعی و ...) و قمار (رابطه های مالی که لهویت دارد و جنبه مسابقه و
ضرر زدن به یکدیگر دارد)
یکی از چیزهایی که مانع از
این عداوت و دشمنی می شود یاد خدا و نماز است
با اجتناب از این وسایلی که
شیطان برای این کارها در نظر گرفته است به فلاح می رسیم
ارسال نظر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیانثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
برنامههای حساب شده برای افساد و اختلاف
اینها میخواستند که هر قوهای که احتمال بدهند که در مقابل اجانب بایستد و اربابها بایستد و هر فکری را که احتمال بدهند که این فکر در مقابل آنهاست، اگر بتوانند فکر را از او بگیرند. فکر را چه طور بگیرند؟ به اعتیاد به مشروبات، به اعتیاد به هروئین و امثال این مخدرات که فکر انسان را میگیرد؛ انسان را از میان تهی میکند، مراکز فحشایی که سرتاسر مملکت بود، مراکز فسادی که سرتاسر مملکت بود، خوب، این هم جوانها را مشغول میکرد به یک امور شهوانی که بکلی افکار را از دستشان میگرفت. این یک برنامه بود ... این برنامه روی یک حساب[بود]نه اینکه همین طوری میشد. یک حساب، حسابِ دقیق این کارها انجام میگرفت. و الآن روی یک حساب دقیق دارد یک کار دیگر انجام میگیرد. شما گمان نکنید که همین طوری الآن صد تا گروه پیدا شده، صد تا گروه اظهار وجود کردند، صد تا بیشتر میگویند هست! اظهار وجود کردهاند، این همین طوری نیست صد گروه در یک مملکتی اظهار وجود کنند؛ یعنی صد گروه با هم اختلاف پیدا بکنند؛ یعنی صد گروه با اسلام مخالف باشند بیشترشان. این همین طوری نیست که مِنباب اتفاق هر گروهی دلشان خواسته؛[تشکیل بدهند]خیر، یک دستی در کار است، که یا اینها دانسته هستند که خیانتکارند، چنانکه بسیاریشان اینطورند؛ یا ملتفت نیستند و توجه به مسائل سیاسی ندارند.
در یک موقعی که همۀ قدرتها جمع شد با هم و ملت را با هم منسجم کرد،[و]الآن که وقت این است که نتیجه گرفته بشود و سازندگی بشود، در این موقع آمدند گروههای مختلف؛ دستجات مختلف؛ احزاب مختلف؛ هرکسی یک طرفی یک گروهی درست کرد؛ بسیاریشان در مقابل نهضت و در مقابل اسلام، و بسیاریش هم اسم این را نمیبرند، لکن واقعش همین طور است. اینها یک مسائلی است که حساب کردند رویش خارجیها. حساب کردند رویش آنهایی که مطالعه کردند در افکار ما، در عادات ما، در جمعیتهای ما.
12/4/58