نور در حرم نور

تفسیر قران در محضر حضرت معصومه سلام الله علیها

نور در حرم نور

تفسیر قران در محضر حضرت معصومه سلام الله علیها

کلمات کلیدی

آخرین نظرات

17:717:15
۹۶/۰۳/۱۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
امیرحسین صفاریان

j15

نظرات  (۸)

۱۹ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۵۴ امیرحسین صفاریان
#نکته
مدیران در ارتباطات و تعاملات خود با نیروها و زیرمجموعه‏ها، این فرهنگ و باور را در آنان به وجود آورند که آثار رشد یا پیامدهاى شکست تشکیلات، متعلق به خود آنان است.

۱۹ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۵۷ امیرحسین صفاریان
#آیات مرتبط

قَدْ جَاءَکُمْ بَصَائِرُ مِن رَبّکُمْ فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ عَمِىَ فَعَلَیْهَا وَمَا أَنَاْ عَلَیْکُم بِحَفِیظ


لها ما کَسَبَت وعلیها ما اکتسبت


مَن‏ عَمِلَ صالحاً فلنفسه ومَن اساء فَعَلیها


فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَیْراً یَرَهُ (7) وَ مَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ (8)


کُلُّ نَفْسٍ بِما کَسَبَتْ رَهینَةٌ (38)


۱۹ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۰۲ امیرحسین صفاریان
#شعر
از مکافات عمل غافل مشو
گندم از گندم بروید جو ز جو
۱۹ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۰۶ امیرحسین صفاریان
#حدیث
َ قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع لَا یَکْبُرَنَّ عَلَیْکَ ظُلْمُ مَنْ ظَلَمَکَ فَإِنَّمَا یَسْعَى فِی مَضَرَّتِهِ وَ نَفْعِکَ وَ لَیْسَ جَزَاءُ مَنْ سَرَّکَ أَنْ تَسُوءَهُ وَ مَنْ سَلَّ سَیْفَ الْبَغْیِ قُتِلَ بِهِ وَ مَنْ حَفَرَ بِئْراً لِأَخِیهِ وَقَعَ فِیهَا وَ مَنْ هَتَکَ حِجَابَ أَخِیهِ انْهَتَکَتْ عَوْرَاتُ بَیْتِهِ بِئْسَ الزَّادُ إِلَى الْمَعَادِ الْعُدْوَانُ عَلَى الْعِبَادِ.
۱۹ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۱۶ امیرحسین صفاریان
#نکته
از این آیه میتوان فهمید که انسان در رفتار های خوب و بدش آزاد است. اما باید این نکته را بداند که این رفتار ها عاقبت گریبانگیر خودش میشود. این اعمالی که ما انجام میدهیم  هرچند خیلی کوچک، اینگونه نیست که محو و نابود شود. بلکه تجسم آنها در عالم دیگر منتظر ما است. به محض ورود به آن عالم، تمام اعمالی که انجام دادیم به سراغ ما می آیند. حال میتواند خدای ناکرده مار وعقرب باشد و میتواند گل و ریحان.
 
۱۹ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۲۰ امیرحسین صفاریان
#ضرب المثل
هرچه کنی به خود کنی
گر همه نیک و بد کنی
۱۹ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۲۳ امیرحسین صفاریان
#المیزان
و چه بسا که به گفته ما که گفتیم لام، لام اختصاص است اشکال شود به اینکه واقع مطلب خلاف آنست، زیرا که بسیار مى‏بینیم که اثر احسان به خود احسان کننده برنگشته بلکه عاید غیر او مى‏شود و یا اثر گناه و بدى به خود بدکار نرسیده و عاید غیر او مى‏شود.
ولى جوابش روشن است، و آن این است که صاحب این اشکال غفلت ورزیده از اینکه قرآن کریم چه نظرى نسبت به آثار اعمال دارد و اینکه اثر هر عملى به عاملش بر مى‏گردد مربوط به آثار اخروى اعمال است که به هیچ وجه به غیر صاحب عمل ربطى ندارد، و در این باره فرموده است:" مَنْ کَفَرَ فَعَلَیْهِ کُفْرُهُ وَ مَنْ عَمِلَ صالِحاً فَلِأَنْفُسِهِمْ یَمْهَدُونَ" «1».
و اما آثار دنیوى اعمال چنان نیست که به غیر فاعل نرسد بلکه در صورتى که خدا بخواهد به عنوان انعام و یا عذاب و یا امتحان اثر عمل شخصى را به شخص دیگر نیز مى‏رساند بنا بر این اینطور نیست که هر فاعلى بتواند به طور دائم اثر فعل خود را به دیگرى برساند، مگر همان احیانا که گفتیم مشیت خدا بر آن تعلق گرفته باشد، و اما خود فاعل اثر فعلش دائما و بدون هیچ تخلفى به خودش برمى‏گردد.
بنا بر این نیکوکار سهمى از عمل نیک و بدکار سهمى از عمل بد خود دارد، هم چنان که فرمود:" فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَیْراً یَرَهُ وَ مَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ" «2».
پس اثر فعل از فاعلش جدا نمى‏شود، و بطور دائم به غیر او نمى‏رسد
۱۹ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۳۰ امیرحسین صفاریان
#بیانات
امروز در بحرین ملاحظه کنید! مسئله‌ی بحرین جنگ شیعه و سنّی نیست، مسئله‌ی حاکمیّت جائرانه‌ی ابلهانه‌ی یک اقلّیّت مستکبر خودخواه بر یک اکثریّت گسترده است. یک اقلّیّت کوچکی بر هفتاد درصد، هشتاد درصد مردم بحرین دارند حکومت میکنند؛ حالا هم [این‌] عالم مجاهد، آقای شیخ عیسی‌ قاسم را مورد تعرّض قرار داده‌اند؛ این حماقت آنها است، این بلاهت آنها را نشان میدهد. شیخ عیسی‌ قاسم کسی بود که تا امروز و تا وقتی‌که میتوانست با مردم حرف بزند، از حرکات تند و مسلّحانه‌ی مردم جلوگیری میکرد، مانع میشد. نمیفهمند که با چه‌کسی درافتاده‌اند، نمیفهمند که تعرّض به شیخ عیسی‌ قاسم یعنی برداشتن مانع از مقابل جوانهای پُرشور و پُرحماسه‌ی بحرینی که [اگر] بیفتند به جان نظام حاکم، از هیچ راه دیگری نمیتوانند آنها را ساکت کنند. اینکه عرض میکنیم محاسباتشان غلط است، یک نمونه‌اش این است: محاسبه‌ی غلط بر اثر نفهمیدن وضعیّت جامعه و وضعیّت مردم و ایمان مردم و نشناختن مردم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی